Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har de siste ukene vært plaget med kne/quadriceps smerter ved knedominante bevegelser. Mistenker at det er Suprapatellar Pouch som avmerket på bildet under. Om jeg bruker 5-15 minutter på foamrulling/tøying av quadriceps eller solid dynamisk oppvarming avtar smertene å jeg fungerer 100% under knebøy. MEN, jeg føler egentlig at jeg har blitt litt verre i det siste. Under trening er det fortsatt ingen problem ettersom jeg varmer godt opp. Problemet er bare når jeg må ha såpass med irriterende smerter i knedominante bevegelser i hverdagen (som feks å gjøre en leg ext. bevegelse for å trø foten inn i skoen). Har også prøvd å tøye hamstrings å det funker også sånn at smerter avtar å jeg kan gjøre smertefri knebøy. Har søkt mye rundt dette å noen snakker om dominante quads å andre motsatt. Er usikker på om jeg burde legge fokuset på hamstrings eller quads ettersom begge ting fungerer. Er bare redd for å gjøre ting verre.

Legger med film av frontbøy filmet forfra/bakfra. Som jeg selv merker kunne ankelmobiliteten vært bedre å jeg jobber med det samt ankel kolapsen jeg får i bunnen. Men om det er det jeg får av luft under helen når jeg løfter uten styrkeløftsko som gjør at jeg legger for mye press på Kne/quad, vet jeg ikke.

*edit. Kan også nevne at når jeg ikke har varmet opp/rullet/tøyd så knekker det i kneet om jeg løfter kneet opp mot brystkassen så jeg får. Hele dagen sålenge jeg ikke er varm. Irriterer vettet av meg, det starter for noen uker siden.

*edit2. Snakket nettop med fysioterapaut og han mente det var en overbelastning å jeg må bare legger mer fokus på oppvarming. Passe godt på at jeg er skikkelig god å varm før jeg begynner. Han mente også at det definitvt var quadriceps ettersom hamstring ikke hadde noe med saken å gjøre.

post-20110-14440989282515_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31583-knequadriceps-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kjedelige svaret, som du sikkert ikke vil høre, er avlastning. La kroppen få litt fri fra knedominante bevegelser så den får tid til å ordne opp. Ellers kan du forhøre deg med fysio om det er en form for behandling du kan få som gjør at prosessen går noe fortere.

"wingeer skrev:
Det kjedelige svaret, som du sikkert ikke vil høre, er avlastning. La kroppen få litt fri fra knedominante bevegelser så den får tid til å ordne opp. Ellers kan du forhøre deg med fysio om det er en form for behandling du kan få som gjør at prosessen går noe fortere.

E det æ e redd førr ja!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...