Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har de siste ukene vært plaget med kne/quadriceps smerter ved knedominante bevegelser. Mistenker at det er Suprapatellar Pouch som avmerket på bildet under. Om jeg bruker 5-15 minutter på foamrulling/tøying av quadriceps eller solid dynamisk oppvarming avtar smertene å jeg fungerer 100% under knebøy. MEN, jeg føler egentlig at jeg har blitt litt verre i det siste. Under trening er det fortsatt ingen problem ettersom jeg varmer godt opp. Problemet er bare når jeg må ha såpass med irriterende smerter i knedominante bevegelser i hverdagen (som feks å gjøre en leg ext. bevegelse for å trø foten inn i skoen). Har også prøvd å tøye hamstrings å det funker også sånn at smerter avtar å jeg kan gjøre smertefri knebøy. Har søkt mye rundt dette å noen snakker om dominante quads å andre motsatt. Er usikker på om jeg burde legge fokuset på hamstrings eller quads ettersom begge ting fungerer. Er bare redd for å gjøre ting verre.

Legger med film av frontbøy filmet forfra/bakfra. Som jeg selv merker kunne ankelmobiliteten vært bedre å jeg jobber med det samt ankel kolapsen jeg får i bunnen. Men om det er det jeg får av luft under helen når jeg løfter uten styrkeløftsko som gjør at jeg legger for mye press på Kne/quad, vet jeg ikke.

*edit. Kan også nevne at når jeg ikke har varmet opp/rullet/tøyd så knekker det i kneet om jeg løfter kneet opp mot brystkassen så jeg får. Hele dagen sålenge jeg ikke er varm. Irriterer vettet av meg, det starter for noen uker siden.

*edit2. Snakket nettop med fysioterapaut og han mente det var en overbelastning å jeg må bare legger mer fokus på oppvarming. Passe godt på at jeg er skikkelig god å varm før jeg begynner. Han mente også at det definitvt var quadriceps ettersom hamstring ikke hadde noe med saken å gjøre.

post-20110-14440989282515_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31583-knequadriceps-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kjedelige svaret, som du sikkert ikke vil høre, er avlastning. La kroppen få litt fri fra knedominante bevegelser så den får tid til å ordne opp. Ellers kan du forhøre deg med fysio om det er en form for behandling du kan få som gjør at prosessen går noe fortere.

Det kjedelige svaret, som du sikkert ikke vil høre, er avlastning. La kroppen få litt fri fra knedominante bevegelser så den får tid til å ordne opp. Ellers kan du forhøre deg med fysio om det er en form for behandling du kan få som gjør at prosessen går noe fortere.

E det æ e redd førr ja!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...