Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Jeg har tidenes verste emetofobi, jeg fikser ikke oppkast. Jeg hater å kaste opp selv, men angsten kommer mest når andre kaster opp. De trenger faktisk ikke å være syke heller. Det er nok at noen sier de har vondt i magen, er uvell eller at noen i familien har omgangssyka. De kunne like gjerne vært giftige, for jeg holder flere meters avstand, spriter det som er av hender og håndtak og blir skikkelig hysterisk. Hvis noen helt uforberedt kaster opp i nærheten av meg får jeg panikkanfall. Jeg skjelver, griner, kaldsvetter, blir svimmel og hyperventilerer. Helt vanvittig slitsomt og irriterende, ettersom dette er noe som er ganske vanlig og folk ikke kan styre selv. Jeg trår heller på glødende kull enn å tørke opp spy, just saying..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3154-fobier/page/8/#findComment-243727
Del på andre sider

Jada, jeg hadde forlatt leiligheten første gang jeg hørte det jeg da og sikkert ikke prata til personen igjen.... :( så snill er jeg når det gjelder det.

Det handler ikke om å være "slem" da :) Jeg blir veldig lei meg når folk blir sint på meg for fobien min. Jeg klarer ikke å hjelpe folk hvis de kaster opp. Ingen trøst å få av meg i hvertfall, da jeg mest trolig sitter flere hundre meter unna og gynger i fosterstilling :rolleyes: Fobier er vanlige, og ikke noe man styrer selv. Men såklart - jævlig irriterende å skulle flippe ut av noe så ufarlig og normalt som oppkast..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3154-fobier/page/8/#findComment-243732
Del på andre sider

Ei venninne av meg har fobi mot fugler og fjær, skikkelig og! Trakk ei fjær ut av dunjakka mi en gang hun satt ved siden av meg, og hun hoppet nesten i fanget til han som satt i andre enden av sofaen!:eek: Det må være skikkelig frustrerende, er jo fugler over alt!

Selv får jeg litt hetta hvis veps/bier kommer for nært ("sitte stille, så flyr den vekk", jo takk, ikke f***!) og hvis jeg ser krabber, fisk og andre ting nær meg i vannet mens jeg svømmer >.< Men tror ikke det er nok til å være en fobi, kan fint slå ihjel ei veps med avisa om jeg må. Ble forfulgt av en stim småfisk som nappet meg i føttene en gang i Hellas, men de var heldigvis ganske små.

Blod, oppkast og andre kroppsprodukter har jeg egentlig et ganske avslappet og "profesjonelt" forhold til, om man kan si det på den måten. Studerer og jobber på sykehus, så da må man bare puste gjennom munnen(eller holde pusten) og gjøre som best man kan :rolleyes:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3154-fobier/page/8/#findComment-244203
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...