Gå til innhold

Kraftig kaloriunderskudd og trening


Adeno

Anbefalte innlegg

Men blir egentlig insulinnivåene forhøyet utover "normalen" så lenge man er vektstabil? Ikke at jeg har satt meg noe inn i dette, men tenker at om vekten er stabil vil man vel ha normale svingninger i insulin og glukagon? :)

I de artiklene jeg har lest på emnet, så er det kaloriinntaket generelt som trekkes frem, og slik jeg forstår det, for normalvektige, friske personer, event. idrettsutøvere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant to artikler av FrkHoel som traff temaet eller utviklingen i tråden veldig godt (y)

Vet at en av artiklene ligger på forsiden nå, men i tilfelle noen leser tråden her og kunne tenke seg litt mer info og synspunkt, så...

«Hjelp, jeg spiser 1500 kcal og trener tungt men går ikke ned i vekt!» – Høres det kjent ut?

Metabolsk tilpasning; fakta eller fiksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på enda litt mer kcal, og er nok på 16-1700 daglig. Den største forskjellen er imidlertid at jeg har forandret frokost og til dels lunch til nå å inneholde nesten ingen karbs. Påstandene TEW refererer i forhold til insulin/døgnrytme høres for meg meget logisk ut, og det koster meg ingenting å snu litt på måltidsrytme/-innhold.

Uten at jeg er like overbevist om mørk sjokolade sin fortreffelighet, så passer det meg svært godt, siden jeg digger både 70 og 86% sjokolade ...20g inngår derfor i daglig kosthold.

Var det noen som sa noe om at jeg ikke var mottakelig for råd? :rolleyes:

Forandringen gjør dessuten at jeg nå får i meg mer karbs før trening, og det totale resultatet er åpenbart betydelig bedret treningsintensitet. De siste treningene har det vært mye mer trøkk, og i dag hadde jeg overskudd til 25 min intervalltrening på tredemølle ETTER 60 knallharde minutt supersett bein/mage/nedre rygg.

Jeg er nesten litt sjokkert :woot:

Og btw ...81 kg ;)

(Ikke meningen å gjøre dette til en logg, men det passet liksom inn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...