Gå til innhold

tanitatest vs. inbodyanalyse


marieboe

Anbefalte innlegg

Har tatt tanitatest gjennom flere år, men tok nå inbodyanalyse på Elixia. Testene opererer med helt forkskjellige tall på på fett og muskler. Er det noen som vet hvordan man kan sammenligne de testene for å se fremgang/tilbakegang? Finnes det noen nettsider som forklarer hva tanitatesten tar med, som ikke inbody regner med i muskelmasse f.eks? Referanseverdier på muskelmasse i kg står på 38-45 kg på tanitatesten, mens inbody sier 24-29kg. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mtja. Der er for mange ting som spiller inn på denne typen analyser, om du har spist, vært på do, hvor mye du har drukket, om du har trent osv osv osv - jeg tok to tester med en ukes mellomrom og fikk beskjed om at det f.eks. kom an på hvordan jeg har holdt armene mens testen foregikk fordi det påvirker resultatet! Hvis jeg var det ville jeg droppet testene og brukt bilder, kroppsmål, eventuelt en fettklype (men det kan være nokså cirka det og for det er ikke lett å få til selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...