Gå til innhold

Er skuldrene mine foroverroterte?


Scherbatsky

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort fokus på riktig kroppsholdning, og prøver å holde ryggen rak dagen lang.

Men jeg lurer på om kanskje skuldrene mine likevel er foroverroterte?

Av overkroppstrening trener jeg benk og nedtrekk to ganger i uka, og i tillegg pushdown med tau og hammercurl som isolasjonsøvelser 1-2 ganger. Tøyer skuldre og rygg før jeg tar benk, så tøyer jeg bryst, før jeg tar nedtrekk, og så tøyer ryggen til slutt (trener underkropp innemellom disse øvelsene).

Første bilde er når jeg er helt avslappa, andre bilde er stillinga jrg prøver å ha gjennom dagen. Føler at selve holdninga er god, men at kanskje selve skulderleddet tilter framover?

post-27162-1444098828652_thumb.jpg

post-27162-14440988286859_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ligner veldig på hvordan jeg var tidligere. Bilde nummer to er helt klart der du vil være.

For min del gikk det mer på bevisstheten om det å "stappe skulderbladene i baklommene" - i begynnelsen krevde det større grad av bevisst handling å holde dem der, men nå gjør jeg det uten å tenke. Å tøye og strekke er jo selvsagt også viktig, da det dermed blir mindre anstrengende å innta den korrekte holdningen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Bilde nr 2 er sånn jeg passer på å gå, men når jeg slapper helt av er jeg som på bilde nr 1.

Skal sjekke ut øvelsene du foreslår, Stapedius, takk.

Men bør jeg roe ned på benkpressen, og eventuelt også nedtrekket, mens jeg prøver å få skuldrene i riktig posisjon? Bruker romaskin til oppvarming per i dag, ellers ingen ro-øvelser.

Skal virkelig fokusere på skuldrene framover. Synes ikke det er mye pent med lutende holdning, og særlig sunt for kroppen er det jo heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg merker selv at etter at jeg ble bevisst på dette med skuldrene så har ryggproblemene mine blitt drastisk bedre bare av den tingen alene.

Hvis du gjør mye pressøvelser i forhold til draøvelser kan det kanskje være fornuftig å i hvert fall en periode fokusere litt på draøvelser for å prøve å balansere ting litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...