Gå til innhold

Dama blir utslitt straks hun trener.


Solid Snake

Anbefalte innlegg

Lurer på det samme som Inger-Lise. Jeg sliter med noe veldig lignende for tiden, og har, i tillegg til problemer med trøtthet og unormalt mye søvn, hatt nedgang på trening de siste månedene og orker ikke tøffe økter. Har hatt noe forbedringstegn den siste uken. Hadde legetime i dag morges og tok syv forskjellige blodprøver på alt som kan forårsake trøtthet, både jern, vitamin B, allergitest (det kan visstnok være en faktor på utmattethet hvis man har lett allergi) og sink. Fikk også beskjed om at det kan ha med væskeinntak å gjøre, og menstruasjon kan være en faktor om man blør mye.

Næringsinntak- og kroppsvekt/fettprosent er normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næringsinntak- og kroppsvekt/fettprosent er normalt?

Ja, trodde i hvert fall det. Hvis det viser seg at jeg har mangel på jern/vitaminer kan det jo være jeg tar feil. Ligger i hvertfall i overskudd (2200, 2500 på treningsdager), men det er jo mulig jeg spiser for ensidig.

Kroppsvekt ligger jevnt på ca 59-60 kg, er 163 cm høy. Fettprosent har jeg ikke målt, men jeg tipper jeg ligger på noe rundt 20-23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da dramatisk. Det er liksom ikke det første som slår meg. "Går så dårlig på trimmen for tida, jeg har nok KRONISK HJERTESVIKT".

Tøys til siden; gå til legen.

Hahahaha, herregud, godt noen kom før meg på den der. Takk mannen.

Ta en blodprøve på Hb, og er den lav vil legen ta ferritin, jernstatus, b12 og folsyre (med mindre han velger å ta standardpakka med engang). Det skal mye til før man får symptomer på vit-D mangel, spesielt nå rett etter sommeren, men sikkert greit å sjekke. Hun kan jo ringe til legen og si hun vil ta en blodprosent pga utmattelse, men at hun ikke trenger time. Vil tippe legekontoret synes det er greit at hun bare kommer innom for blodprøven, og at legen eventuelt innkaller til time dersom den viser noe unormalt. Eventuelt dersom hun har noe familie eller bekjente som jobber på sykehjem/sykehus, der har man som oftest hurtigtester på Hb.

Antisipatorisk utmattelse er også en mulighet, og vil enkelt vise seg ved at hun klarer å gjennomføre ei hel økt uten andre symptomer enn utmattelse under aktiviteten (altså at hun presser seg). Har dere forsøkt det? Jeg vet at folk hater når man drar psykosomatiske kort, men det er ganske vanlig og ganske naturlig. Selvforsterkende er det også. Also, PWO. Hjelper PWO har man ganske sikkert utelukket hjerte/lunge/kar som årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...