Gå til innhold

Sterkere kjernemuskulatur


Anonymus

Anbefalte innlegg

Hei, håper jeg poster dette i rett kategori nå!

Jeg lurer på om noen har et "program" for sterkere kjerne? Noe man kan gjøre helt uten hjelpemidler, (f. eks. sit ups, planke), og som er effektivt :-) Tidsmessig tenker jeg kanskje rundt 20-30 min? Vil dette være nok om jeg gjør det hver dag? Jeg vet at tunge baseøvelser er den beste måten å trene hele kroppen på, men vil gjerne jobbe med å aktivere og bruke (og da også bli sterkere) i mage/rygg, ettersom jeg vet at jeg er svak her.

Håper noen forstår hva jeg mener, jeg er ikke så flink til å forklare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt tips er å sjekke ut core-øvelser som brukes flittig innen streetworkout/calisthenics, altså legraises av forskjellige variasjoner, både liggende, hengende og på dipssativ. Reprange på mellom 10 og 20 reps, 3 set. Windshieldwipers funker meget bra for obliques, og ulike versjoner av planka med sånn trx/slynger, om du har tilgang til det.

Bare å søke på calisthenics core workout på youtube, eller sjekke ut youtubekanalen min så finner du alltids noe som funker til det nivået du er på ;) om jeg forstod spørsmålet ditt rett da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...