Lotta Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Jeg har flere ganger bestilt og betalt for kostholdsoppsett fra nettcoacher, men synes alltid at jeg må prøve å tilpasse hverdagen til dem fremfor at de tilpasser opplegget til hverdagen min. Jeg reiser mye, og er i gjennomsnittet minst en natt i uken bortreist på hotell. Det betyr hotellbuffeter til frokost og lunsj, samt treretters middager sent på kvelden. Tidligere coacher har stort sett sagt at jeg da må fokusere på protein og grønnsaker, men i lengden blir dette et problem når kurs og hotellopphold er hverdag. Noen som har anbefalinger på folk som evner å se litt lenger enn sine egne preferanser? I tillegg orker jeg ikke noen som gir meg et et-dagsoppsett og ber meg spise akkurat det samme hver dag. Må beholde noe matglede ellers varer dette aldri lenge.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31227-tips-til-tilpasningsdyktig-coach-for-kostholdsoppsett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keegil Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Er du nødt til å ha et spesifikt kostholdsoppsett, da? Hvis man ønsker å detaljstyre kostholdet og "optimalisere" på et eller annet vis er det sikkert nyttig med et oppsett fra en proff, men hvis du er avhengig av fleksbilitet og gjerne vil beholde matgleden kan jeg ikke se for meg at det er nødvendig. I slike tilfeller vil det være mer enn tilstrekkelig å ha enkle retningslinjer basert på for eksempel IIFYM (If It Fits Your Macros – løst oppsett basert på fordeling av proteiner, karbohydrater og fett) og noen ekstra forbehold for å sikre nok fiber og grønnsaker. knesk, Zmurph og Ole Andreas 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31227-tips-til-tilpasningsdyktig-coach-for-kostholdsoppsett/#findComment-1063564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Er du nødt til å ha et spesifikt kostholdsoppsett, da? Hvis man ønsker å detaljstyre kostholdet og "optimalisere" på et eller annet vis er det sikkert nyttig med et oppsett fra en proff, men hvis du er avhengig av fleksbilitet og gjerne vil beholde matgleden kan jeg ikke se for meg at det er nødvendig. I slike tilfeller vil det være mer enn tilstrekkelig å ha enkle retningslinjer basert på for eksempel IIFYM (If It Fits Your Macros – løst oppsett basert på fordeling av proteiner, karbohydrater og fett) og noen ekstra forbehold for å sikre nok fiber og grønnsaker. Nja. Det er et godt poeng. Da trenger jeg i såfall bare hjelp med å vurdere hva jeg skal legge meg på av makroene - for å ikke verken legge meg for lavt eller for høyt. Noen tips til en god artikkel på det? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31227-tips-til-tilpasningsdyktig-coach-for-kostholdsoppsett/#findComment-1063603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keegil Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Nja. Det er et godt poeng. Da trenger jeg i såfall bare hjelp med å vurdere hva jeg skal legge meg på av makroene - for å ikke verken legge meg for lavt eller for høyt. Noen tips til en god artikkel på det? Jeg har ikke noe for hånden, men jeg kan ta noen enkle punkter som jeg synes er fine. - Du regulerer først og fremst kostholdet etter totalt kaloriinntak, proteiner, karbohydrater, fett, fiber og grønnsaker. - Totalt kaloriinntak setter du på en slik måte at det stemmer overens med det du vil oppnå rent vektmessig. Ned i vekt = underskudd, opp i vekt = overskudd, samme kroppsvekt = vedlikehold. - Spis minst 1,5 gram protein per kilo kroppsvekt daglig hvis du forsøker å bygge styrke og muskler. Hvis du skal ned i vekt og ligger i et kaloriunderskudd, kan du med fordel spise 2 gram per kilo kroppsvekt. - Spis ca. 1 gram fett per kilo kroppsvekt gjennomsnittlig. - Fyll opp resten av kaloribudsjettet med karbohydrater. - Sørg for at du får i deg 25-35 gram fiber om dagen, spis godt med grønnsaker, og spis forholdsvis variert. - Utover dette står du i utgangspunktet fritt til å velge hva slags matvarer du vil bruke for å få i deg det du trenger. Det spiller ingen rolle om proteinene kommer fra kylling den ene dagen og proteinpulver den andre, eller om karbohydratene kommer fra brød den ene dagen og poteter den andre. Lotta, Aurelius og Broseidon 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31227-tips-til-tilpasningsdyktig-coach-for-kostholdsoppsett/#findComment-1063840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.