Gå til innhold

hvordan bør jeg trene?


SirenB

Anbefalte innlegg

hei :)

har nå begynt på treningssenter, og har tilgang til alle slags treningsapparater.

er 17 år, rundt 155 og 45 kg:)

har lyst til å bli mer markert/strammere - få markert mage, armer og bein.

nå trener jeg step styrke 2-3 ganger i uken + at jeg ror litt innimellom og prøver meg på litt forskjellig av de apparatene de har der, aner ikke hva det er meen,haha:)

har noen innspill/treningsprogram eller plan til hvordan jeg kan trene for å oppnå målene mine? har også lyst til å få litt bedre kondis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du må gjøre er å finne et program, lære deg øvelsene (tips: youtube) og gjennomføre det. I tillegg er progresjon viktig, dvs at du hver uke skal være litt bedre enn du var forrige uke. Enten ved at du løfter litt tyngre, én repetisjon ekstra, tar kortere pause eller lignende.

Les denne artikkelen og følg treningsprogrammet som anbefales der.

Eller prøv Starting Strength programmet eller RYP programmet (PDFen beskriver alt ganske godt).

Hvilket program du velger er helt opp til deg selv. Trener du nok og har progresjon så vil du se forandringer med alle programmene, så velg det som du synes ser kjekkest ut, da er det større sannsynlighet for at du gjennomfører det. Så kan du evt prøve et av de andre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...