Gå til innhold

Legger ikke på seg på riktige plasser


xxKristinexx

Anbefalte innlegg

Hei! Dette kan virke som et veldig dumt spørsmål, men vet ikke hvordan jeg ellers skal få svar...

Jeg har trent styrketrening i rundt om et år, men først for en måned siden har jeg begynt å spise mer enn det jeg forbrenner for å legge på meg muskler. Jeg vil aller helst få mer muskler i rumpe og armer, så jeg har trent øvelser som nedtrekk, glute bridge, knebøy osv. 3 ganger i uka. Har gått opp rundt 1,5 kg på 1 mnd , og har fått 0,5 cm større armer! MEN, midjen viser 1,5 cm større mens rumpa er det samme... Jeg vet at 1 mnd gjerne ikke gir mye resultater, men jeg trodde da ikke at midjen skulle bli større. Er det noen som vet "grunnen" ? Har det kanskje med som jeg skrev i en tidligere tråd, at jeg har for mye karbohydrater i kosten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke så mye, men kan garantere at det ikke er karbohydratene! På samme måte om du ikke kan punktslanke deg, kan du ikke punkt legge på deg, iaf ikke av maten. (styrke kan som kjent forme kroppen)

Hva som er årsaken vet jeg ikke, det kan kanskje noen andre svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gått opp 1,5kg høres det samtidig rart ut at su skal ha økt så mye som 1,5cm rundt midjen. Kan det være litt unøyaktigheter i målingen din?

Jeg tipper at samtidig som du øker muskelmassen, går fettprosenten din ned. Før eller siden kommer du til et punkt da det begynner å vise igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra brukernavnet ditt antar jeg at du er ei jente og hvis du er ei lita jente, så kan faktisk 1,5 kg økning i kroppsvekt være endel på 1 måned. Eksempelvis veier du 60 kg og øker 1,5 kg på en måned. Da har du økt kroppsvekten med 2,5%. En mann på 100 kg som øker 1 kg på en måned har økt kroppsvekten med 1%. Som kjent har jenter mindre testosteron enn menn, og kan følgelig legge på seg mindre muskelmasse. Desto høyere kcal overskudd, jo fortere går du opp i vekt og desto høyere andel av vektøkningen vil være fett. Kanskje du bør legge deg på et mer moderat overskudd (0.5-0.75 kg/mnd) og se hvordan det fungerer for deg. Videre kan det være at du bør revudere treningsprogram om du ikke får ønsket styrke/muskelutvikling. Ellers er det viktig å kutte vekk stressmomenter i så stor grad som mulig og få mest mulig søvn :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...