Gå til innhold

5x5 programmet


Elliot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ikke litt rart at mange av disse 5x5 programmene ikke har noen hamstringsøvelser, rygghev eller core? Trenger man det ikke hvis man tar knebøy og markløft?

Mange 5x5-utgaver du finner på internnett er mer eller mindre templates med små marginer for modifisering. Støtteøvelser i form av ting som nordic hamstring, rygghev, weighted crunches, hanging leg raises osv er som regel "lov" å gjøre ved siden av, bare man bruker det med omhu (behandler det som det det faktisk er; støtteøvelser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok nicer dicer.

Jeg sliter litt med å finne en bra hamstringsøvelse. Kjører nå kun hamstringscurls og gående utfall. Jeg har hørt mye bra om nordic og glute ham raise. Men gymmet har ikke dette utstyret. Er det noen muligheter alikevel for disse øvelsene? Eller noen hamstringsøvelser å annbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok nicer dicer.

Jeg sliter litt med å finne en bra hamstringsøvelse. Kjører nå kun hamstringscurls og gående utfall. Jeg har hørt mye bra om nordic og glute ham raise. Men gymmet har ikke dette utstyret. Er det noen muligheter alikevel for disse øvelsene? Eller noen hamstringsøvelser å annbefale?

Stiff legged deadlifts er bra, men en relativt tung øvelse som gjerne blir dumt å kjøre i et 3DAW 5x5 program. Nordic kan du kjøre i en ribbevegg og, eller en spotter kan holde bena dine på en matte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Og så lurer jeg på: siden jeg ikke kjører benk, men push ups med nøytralt grep på slike push ups barer på hangupsstativ, med vekt. Er dette den beste erstatningen for benkpress?

Jeg kjører 8 repsx4 med 10kg-15kg-20kg-20kg på ryggen. Synes det funker bra selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk.

Og så lurer jeg på: siden jeg ikke kjører benk, men push ups med nøytralt grep på slike push ups barer på hangupsstativ, med vekt. Er dette den beste erstatningen for benkpress?

Jeg kjører 8 repsx4 med 10kg-15kg-20kg-20kg på ryggen. Synes det funker bra selv da.

Sikkert flott det, men hvorfor kjører du ikke benkpress? Manualbenkpress og weighted dips er nydelige alternativer ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...