Gå til innhold

Svimmel og uvel av proteinpulver?


Ingwild

Anbefalte innlegg

Hei! Den siste tiden har kroppen oppført seg noe rart... Er ofte svimmel og kjenner meg uggen. Spiller ingen rolle når på dagen. Kommer både morgen, midt på dagen som på kvelden. Har i utgangspunktet ikke registrert om det har kommet direkte etter måltider før idag. Spiste proteinpannekaker (egen miks) med 30g proteinpulver og fikk magesmerter og ble uggen. Dette er derimot første gang jeg har kjent det så direkte etter et måltid! Føler ikke selv jeg bruker store mengder protein. Typisk dag for meg er proteinpannekaker eller proteinscones til frokost eller lunsj og ellers har jeg helt vanlige måltider med kjøtt og grønt! Så det er snakk om 30g proteinpulver i gjennomsnitt hver dag. Er en sjelden gang jeg kjører på med shakes i tillegg!

Er det flere som har opplevd dette? Har brukt proteinpulver i over ett år nå og har ikke merket denne effekten før i sommer. Det skal sies at jeg har byttet merke? Kanskje dette har noe å si? Skikkelig kjipt må jeg si om jeg skal reagere så kraftig på proteinpulver... tips? Råd? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på at du har brukt tilskuddet i over et år, og symptomene har kommet forholdsvis tilfeldig uavhengig av når du har inntatt tilskuddet, så virker det ikke direkte trolig at det er tilskuddet som er årsaken til symptomene dine.

Å selv skulle peke på hva som er årsaken til symptomene, på den måten du skisserer, er veldig lite presist og styres ofte av "konfirmeringsbias".

Du ser sammenhengene som styrker hypotesen, og ignorerer de som taler hypotesen imot. Det er ikke en bevisst greie, men en feil det er vanskelig å komme utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...