Gå til innhold

Dårligere prestasjon...?


tinii

Anbefalte innlegg

Jeg sykler til og fra arbeid, til sammen litt over 12 km. Spiser frokost og lunsj med hovedvekt på proteiner i tillegg til karbs og sunt fett. Rett før jeg sykler hjem spiser jeg en banan eller lignende. Så er det styrketrening, men etter en tung sykkeltur er mine ben fullstendig ferdig og jeg klarer ikke å prestere mitt beste ved treningen. Spesielt ved øvelser til underkroppen. Jeg må gå ned i vekt noen ganger for å klare alle repetisjonene.

Jeg har nylig startet med syklingen. Så er det noe jeg bare bør venne meg til, eller er det noe jeg kan gjøre annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykler 18 km per vei. Styrke går fint så lenge jeg ikke har kjørt intervaller/vært lenge over terskel. Sykler rolig (dvs lette tråkk. Ingen tullete tunge trege styeketråkk!!!) med puls mellom 65-75%

Hvis du bare sykler "riktig" vil d kunne fungere som oppvarming og restitusjon. Særlig når er såpass kort avstand som under en mil:) du hr nok mye å tjene på god trø-teknikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 3 km er kun oppover, så det er nok den delen som påvirker mest.

Det er bare godt å komme seg avsted så fort som mulig, men jeg får prøve å ta det roligere og finne riktig trø-teknikk som du sier 02-snapper. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 3 km er kun oppover, så det er nok den delen som påvirker mest.

Det er bare godt å komme seg avsted så fort som mulig, men jeg får prøve å ta det roligere og finne riktig trø-teknikk som du sier 02-snapper. Takk for svar :)

Du venner deg nok fort til det. Distansen er ikkje så lang og så lenge du ikkje har ein fysisk krevende jobb så blir ikkje totalbelastninga særleg stor. Som tidlegare foreslått, ha eit lett tråkk og unngå syre og at lår/bein stivner av sykling.

Berre tren med støle og tunge bein i ein periode, for ein må trene med den belastninga ein skal venne seg til. Om dette blir for tungt eller du får smerter så bør du roe ned litt på sykling eller styrke.

Matinntak i forkant av så korte distanser har liten betydning, det som kan påvirke negativt er om du er i kraftig underskudd. Men om du skal trene like etter syklinga så er det jo fint å ha noko frukt/lett mat innabords.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...