Gå til innhold

Spørsmål vedr. Gymgrossistens "Anabolic Beast"


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/anabolic-beast-260-g-2

Først må jeg bare få si at denne vinner "Harry navn awards 2012"

Men, under beskrivelsen står det følgende:

"Unngå å spise eller drikke noe som inneholder protein 30 minutter før og etter doseringen."

Noen som har noen ide om hvorfor?

Full beskrivelse av produktet:

Anabolic BEAST

Anabolic Beast er en revolusjon blant prestasjonsøkende tilskudd som er utviklet for seriøse kroppsbyggere og fitnessatleter! Inneholder 150mg koffein per 4g dosering.

Produkter som inneholder geraniumekstrakt skal ikke tas av testede atleter. Anabolic Beast inneholder geraniumekstrakt (vannbasert ekstrakt).

  • Ingen kalorier - perfekt under en diett.
  • Høykonsentrert (kun 4g/porsjon).
  • Ekstremt kraftfull PWO.
  • Øker muskelstyrke og utholdenhet.
  • Gir skjerpet fokus og mental energi.

Den høykonsentrerte formulaen inneholder emner som stimulerer vekst og motvirker nedbrytning av muskelmasse, samtidig som blodstrømmen øker og konsentrasjonsevnen skjerpes.

Effekten av Anabolic Beast er en kraftig forsterket muskelkapasitet og fokuseringsevne som når sin absolute topp 20 minutter etter doseringen. Anabolic Beast er et ekstremt produkt som kun skal tas før trening. Anabolic Beast gir samme effekt hver gang, noe som gjør at produktet skiller seg ut i mengden av prestasjonsøkere.

Anbefalt dosering: 1 måleskje (4g) blandes i en shaker med 2 dl vann, juster mengden vann for å få en tilfredstillende riktig smak. Drikk 15-20 minutter før en treningsøkten. Unngå å spise eller drikke noe som inneholder protein 30 minutter før og etter doseringen.

Overskrid aldri 2 måleskjeer i løpet en 24 timers periode. Tas senest 5 timer før sengetid.

Allergiinformasjon: Produktet blir produsert i lokaler som også hånterer melk og soya.


Advarsel:

Dette er et kosttilskudd og kan ikke erstatte et variert kosthold.

Anbefalt dosering må ikke overskrides.

Skal ikke brukes av gravide eller ammende.

Skal ikke brukes av personer under 18 år.

Rådfør deg med din lege før bruk dersom du medisineres pga sykdom.

Oppbevaring: Utilgjengelig for barn på et tørt og kjølig sted.

BEAST proprietary blend 4000mg

BEAST PUMP proprietary blend:

L-arginin HCL, beta-alanin, Mg2-kreatinchelat

BEAST INTENSITY proprietary blend:L-tyrosin, L-histidin, geranium (vannbasert ekstrakt)

fruktose, sitronsyre, søtningsmiddel (acesulfam-K, sukralose), aromaer,

koffein (150mg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så barn som bor på kjølige/tørre plasser kan ikke bruke dette?

Det så jeg ikke, så det de sier at barn som bor i nord norge bør ikke få i seg dette? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være så enkelt at de ikke vil at noe skal konkurrere om opptak i kroppen. Blir mye det samme som alle kosttilskuddene som du blir anbefalt å ta på tom mage.

Skjønner, synes bare det var en rar presisering, har ikke sett det før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du ikke skal spise noe 30 min før og etter er argininen som produktet inneholder. Arginin er en aminosyre som brukes i mange fysilologiske prosesser i kroppen, øker blodomløpet og har endel andre positive effekter, jeg er heller i tvil om at dette produktet er konsentrert nok og inneholder de ingrediensene som gjør at argininen fungerer over lengre tid. (Slik som Pro-argi-9 produktet gjør, som jeg forøvrig vil anbefale!) Av energi har du jo koffeinen men det interessante her er Geranium, som på meg gir en "high" følelse av energi. Jeg brukte derimot Jack3D.

Jeg vil legge til at Geranium er noe kroppen vender seg til, etterhvert må du øke dosen for å ha samme effekt. Derfor vil jeg anbefale å bruke geranium-produkter i sykluser for å oppnå samme effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne at folk tar proteintilskudd for å få i seg nok næring til å bygge muskler. Men hvorfor vil folk innta stoff, som gjør at de løfter tyngre enn det de ellers klarer? Det er klart at om du løfter 10 kg tyngre i benk, så vil jo musklene stimuleres til å vokse mer. Står det om en topp plassering i MR Universe eller Mr Hedemark for den saks skyld, forstår jeg det. Men hvorfor er det så mange Hobby løftere, som tar det? Har de dårlig tid?

Jeg tok prestasjonsøkende midler selv når jeg var ung. Men jeg synes det er en bedre prestasjon å trene som jeg gjør nå. Øker gradvis, mellom 3-4 kg i måneden i benk for eksempel uten midler. Om jeg før glemte å ta midlet en dag, fikk jeg en "down" dag, fordi jeg ikke orket det samme som sist. Nå er jeg ikke avhengig av det, jeg løfter mer hver gang uansett. Det eneste jeg tar er et veldig godt sammensatt proteinpulver for å nå opp i mine 220 gram pr dag.

Dette var ikke ment som kritikk overhodet, bare en liten filosofering over prestasjonsfremmende (lovlige sådanne) stoffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man ellers klarer = relativt. Fordi vi aldri vil kunne utnytte vårt fulle potensiale, spesielt ligger dette psykisk og derfor vil det være en god følelse og motivasjon å ha mer energi. Det sier seg vel selv at alle vil ha resultater fort, så det går jeg ikke mer inn på. Hva hver enkelt føler er en god prestasjon er helt opp til seg selv, på både lovlige og ulovlige midler. For min del har ikke du gjort en hardere jobb ved å ikke bruke for eksempel kreatin til trening, du har bare gjort jobben vanskeligere for deg selv. Med din tankegang skulle vi bygget muskler som vegitarianere bare for å få mer utfordring, resultatet til slutt er uansett ikke bedre, det tok bare lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...