Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Eg sitter her og eg har bestemt meg for at no er det nok! Sidan eg vart sammen med kjærasten min så har eg lagt på meg (flau) 20 kg!!! Før var eg veltrent og frisk, no har eg mykje energi og likar å trene, men maten er heilt feil! Korleis går dere fram med kosten i ein sånn endring? Eg vil gå inn for ein livsstilsendring og ingen kur. Eg er lite kreativ når det gjelder frukost, lunsj og middag!

Har dere ein kostholdsplan som henger på veggen? Eller tar dere å lager maten på sparket?

Har bestemt meg for å trene styrke tre gongar i veka (minimum)! Eg er tømrar så får mykje fysisk aktivitet i kvardagen! Holder dette til å starte med?

Bør eg trene kondis og?

Håper på tilbakemeldingar! :)

Fortsetter under...

Hvordan spiste du før du ble sammen med kjæresten din og vektoppgang? Kan det være så enkelt som å gå tilbake til slik du levde da?

Ellers gjelder vel vanlige den vanlige regla:

- Vær litt gjerrig på kosematen som er kaloritett og gir lite vitaminer/ mineraler/ annet kroppen trenger. Unn deg litt i blant, og når du gjør det, nyt med god samvittighet.

- Få i deg så mye grønnsaker du orker.

- Verken fett eller karbohydrater er farlige, men vær bevisst mengdene og kildene.

- Proteiner metter godt og lenge, og koster kroppen mer å bryte ned.

- Ikke alle endringer på én gang. Skritt for skritt.

- Sov nok, det forebygger cravings og er viktig for restitusjon etter trening.

- Masse vann

- Gode vaner er gull verdt. Finn deg noen måltidsvarianter som funker for deg i en hektisk hverdag, og slå deg løs med variasjon når du har tid.

- Eksperimenter! Det finnes en haug artikler her inne om forskjellige spisemønstre - periodisk faste, biorytme, lchf. Finn noe som passer for deg!

Takk for svar!

Ja. Det er kanskje så lett! Ser så mangen så får til så mykje her inne, å eg har virkelig lyst å bli ein av dei!

Eg prøver å lese og lag skikkelge middagar og slikt, men er ikkje lett i denne tida då eg har eit tvillingpar på snart to år! Det er hektisk for å sei da sånn :p

Takk for svar!

Ja. Det er kanskje så lett! Ser så mangen så får til så mykje her inne, å eg har virkelig lyst å bli ein av dei!

Eg prøver å lese og lag skikkelge middagar og slikt, men er ikkje lett i denne tida då eg har eit tvillingpar på snart to år! Det er hektisk for å sei da sånn :p

If It Fit Your Macroes ;) Finn noe som passer på deg. Så lenge det totale kcal inntaket er mindre enn hva kroppen forbrenner ila en dag = vektnedgang.. om du i tillegg trener, = strammer opp.

Vedrørende lite tid til matlaging, kan det fungere med planlegging :) Lag en plan f.eks hver søndag for middagen hele uka. Det trenger ikke ta så lang tid å lage god og sunn mat (y)

Annonse

Eg driver å jobber med ein matplan! Berre så usikker ka eg skal putte inn i planen! kylling er det jo mykje protein i, men eter dere det heile veka? Karbonade deig er den beste kjøttdeigen har eg forstått! Kva anna type kjøtt passar seg inn i ein matplan når eg ønsker å stramme opp og gå ned i vekt? Fisk bør vel eg ha med? men kan det vere fiskeboller/kaker el, eller bør det helst vere rein fisk?

Tenkte å prøve ut dette treningsprogrammet (funnet det her på fitnessbloggen). Nokon andre som har erfaringer med dette?

UKE 1 – 4

Øvelse Serier Reps

Beinpress 3 8-10

Benkpress med manualer 3 8-10

Sittende roing 2 8-10

Arnoldpress 2 8-10

Nedtrekk foran 2 8-10

Ez-bar curl 2 8-10

Nedpress 2 8-10

Planke 2 <1min

UKE 5 – 8

Øvelse Serier Reps

Beinpress 3 5-8

Benkpress 3 5-8

Sittende roing 3 5-8

Arnoldpress 3 5-8

Nedtrekk foran 2 5-8

Ez-bar curl 2 8-10

Nedpress 2 8-10

Planke 2 <1,5min

Det første steget jeg vil anbefale er å få oversikt over hva du spiser i løpet av en uke, da blir det lettere å se hvilke småting man kan endre på.

Mange synes det er enklere med småjusteringer enn store omkalfatringer.

Men av kjøtt finnes det mange alternativer(fisk, kylling, svinekjøtt, storfekjøtt, fugl, men hovedpoenget du burde være fokusert på er ikke om kjøttdeig med 8,4% fett er bedre enn kjøttdeig med 8,5 %, men om man gått ned fra... Fem liter cola om dagen til fire eller fra ti poser potetgull til åtte, å få inn fisk, enten det er fiskekaker eller filet, vil uansett være et valg i bedre retning enn å leve på mcd og burger King.

(jeg vet jo ikke noe om kostholdet deres, så eksemplene mine var ikke ment for å tråkke på noen tær)

Ikke begynn å fikle med de små detaljene før de store tingene er i orden først:)

Eg har drevet å rekna på kcal inn/ut! Har eit sånn fitbit bånd, og eg ligger alltid i underskudd! Er ikkje noko fan av fastfood og den slags, eter det veldig skjeldent! Men eg har litt lett for å gi opp dessverre når vekta stopper opp og ikkje går nedover! Men denne gongen er eg forberedt på motgangane, og dei skal IKKJE få stoppe meg!

Fiskeboller og fiskekaker er magert og godt iallefall, mange skyr ferdigvariantene men jeg har alltid syntes det var greie:D Vet slike ting er mer populært hos barna enn torskefilet med brokkoli:p ellers har man jo indre og ytrefilet av svin og storfe som er magert og proteinrikt - styr litt unna varianter som entrecote, panerte greier som er ganske fett i vektnedgangsperiode ; ellers fins det jo så mye godt og sunt:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...