Gå til innhold

Anbefalte innlegg

A:

Benk 3x5

Press 3x5

Chins 3x8

B:

Beinspress 3x5

Mark 3x5

Planke 2x1

Alle øvelser, utenom planke, trenes som toppsett.

Jeg har nettopp startet med toppsett som føles mest ut som oppvarming, og til slutt et skikkelig sett, også har jeg strippet vekk isolasjonsøvelser. Nå som det går veldig fort å trene, føles det ut som jeg ikke trener skikkelig ;) Jeg lurer derfor på om dette ser greit ut?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30602-tilbakemelding-p%C3%A5-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du øker jevnt og trutt så vil det "fungere", som du sier :) Hvor ofte trener du dette - 3 eller 4 ganger i uka? Du dekker opp det meste med øvelsene du har, kunne evt. lagt inn Pendlay Rows eller en annen form for roing på overkroppsøkta di. Når det gjelder ryggproblemer så kan det være verdt å se på og gjøre noe med teknikken i knebøy. Knebøy > beinpress. Noe så enkelt som skikkelig innpust og stramme magen/korsryggen skikkelig før hver rep kan gjøre underverker for teknikken.

Alt kommer egentlig an på hva som er målet med treningen din og hvor mye framskritt du allerede har gjort. Ta en titt på tråden om basisinfo for vurdering av treningsprogram :)

Trener 6 dager i uken. Så får tatt både underkropp og overkropp tre ganger hver uke.

Har forsøkt pandley row, også denne måtte jeg droppe pga ryggen. Problemet med bøy er at når jeg har masse vekt på nakken så presses ryggraden på en måte som resulterer i betendelse. Veldig vanskelig å forklare uten å peke og vise ;)

Målet er styrke og muskelvekst. Har trent i ca to år og løfter ca det dobbelte i de fleste øvelser.

Annonse

Små endringer i programmering er å foretrekke, så hvis du har gjort noe som funker for deg i lang tid så kan de små endringene du har gjort nå funke bra. Jeg har ingen erfaring eller særlig kunnskap om høyfrekvenstrening (som 6 dager i uken), men funker det bra for deg så er det bare å kjøre på. If it works, don't fix it (y)

Du kan evt. prøve andre ro-varianter og se om de funker. Kroc rows er finfin assistanseøvelse til markløft. Face pulls, sittende roing. Verdt å prøve :)

Alltids greit med en horisontal ro-bevegelse i tillegg til chins. Ville ikke byttet ut, nei. Kroc rows gjøres typisk for ett arbeidssett á 20+ reps, mer eller mindre til failure. Fort gjort å gjøre på slutten av økta (y)

Se hva mr.Kroc sier selv: Kroc Rows 101

Hvis det ikke funker med vanlig knebøy mtp ryggraden, hva med frontbøy? Ikke like lett å bøye like store vekter,men med nok innsats kan frontbøyen bli riktig så presentabel den og, og der slipper du jo direktekompresjon av ryggraden på samme måte?

Alltids greit med en horisontal ro-bevegelse i tillegg til chins. Ville ikke byttet ut, nei. Kroc rows gjøres typisk for ett arbeidssett á 20+ reps, mer eller mindre til failure. Fort gjort å gjøre på slutten av økta (y)

Se hva mr.Kroc sier selv: Kroc Rows 101

Ser for meg at denne kan ordne de foroverroterte skuldrene mine også :)

Annonse

Hvis det ikke funker med vanlig knebøy mtp ryggraden, hva med frontbøy? Ikke like lett å bøye like store vekter,men med nok innsats kan frontbøyen bli riktig så presentabel den og, og der slipper du jo direktekompresjon av ryggraden på samme måte?

Jeg har også forsøkt frontbøy uten hell. Det er formen på ryggraden øverst som gjør dette problematisk. Jeg burde nesten laget en tegning :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...