Gå til innhold

Kompresjonstøy ala 2XU osv, dumt SPM :)

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at dette florerer om dagen, og det ser egentlig veldig deilig ut å trene cardio i, men så slo det meg i dag jeg satt på jobb at man aldri ser noen merker etter undertøy. Spesielt på guttene burde jo boxerne bli krøllete og lage merker. Så slo deg meg, går alle 2XU (og lignende) brukere kommando?

Evt er stoffet så tjukt at det det ikke vises? Vurderte nemmelig å kjøpe noe sånt å springe i men om man må rocke den kommando så sier jeg bare en ting:

this-changes-everything.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3054-kompresjonst%C3%B8y-ala-2xu-osv-dumt-spm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

NEI! HVA I ALLE DAGER!

Jeg siterer fritt!

" Men samboeren min kom med en idè som løste alt sammen! hun foreslo at jeg skulle prøve en av hennes treningstruser i teknisk materiale (fra Nike, type string). Noe motvillig fulgte jeg hennes forslag. Det føltes litt rart de første minuttene. Uvant med noe som sitter oppe i rumpa liksom... icon_lol.gif "

– Det er nesten ingen forskjell i ytelse på de to dagene. Du løp faktisk litt lenger uten kompresjonstøyet.

2XU er utrolig dyrt tøy, å det skal vist ikke ha noe sån super "wow" effekt ifh til annet løpe tøy.

Skal ikke ha det for noen effekt på treninga, men for at ikke det gnager på lårene når jeg løper :)

Kompresjonstøy har vel ingenting med ytelse på trening å gjøre; men det er veldig behagelig, støtter muskulaturen og skal visstnok hjelpe på restitusjon osv.. Hørte man skal gå med tøyet en time etter trening for å stimulere blodsirkulasjonen for restitusjon.

Annonse

Det skjønte jeg, det jeg ville frem til egt var at du kan få en bra løpebuke til 300-500kr i stede for å punge ut med 100kr++ ;)

Joda, sånnsett :) Var bare tilbud på XXL, må ikke være 2XU, men var det merket jeg kom på i farta for å illustere min frykt for at man må være bokserløs for å kunne ha behagelige ting å løpe i :)

Jeg har sett at dette florerer om dagen, og det ser egentlig veldig deilig ut å trene cardio i, men så slo det meg i dag jeg satt på jobb at man aldri ser noen merker etter undertøy. Spesielt på guttene burde jo boxerne bli krøllete og lage merker. Så slo deg meg, går alle 2XU (og lignende) brukere kommando?

Evt er stoffet så tjukt at det det ikke vises? Vurderte nemmelig å kjøpe noe sånt å springe i men om man må rocke den kommando så sier jeg bare en ting:

this-changes-everything.jpg

få deg nike dryfint treningsboksere! de sitter godt sklir aldri opp og godt stoff

http://www.prodirectsoccer.com/products/nike-base-layer-nike-pro-core-6-shorts-nonbox-baselayer-underwear-black-coolgrey-25669.aspx

• 2 måneder senere...

Selv bruker jeg shorts over, men det er vel mest for å kunne tørke av kalk, svette osv på den.

Angående effekten av kompresjonstøy, så er vel diskusjonen om det faktisk hjelper. Selv syntes jeg det er utrolig behagelig å ha på. Syntes at det støtter godt opp når jeg trener og at det hjelper på restitusjonen i etterkant. (Mulig dette bare ligger i hodet mitt, men det er jo ikke verst bare det heller..) :D

For kompresjonsbukser er det lett å ikke gjøre bokseren alt for synlig - og spesielt for å slippe krøller. Trekk kompresjonsbuksene opp til midten av lårene, trekk ned bokseren så den ligger nedi kompresjonsbuksen. Trekk buksen opp (ikke bry deg om bokseren) slik at bena på bokseren kommer godt nedi. Trekk så opp bokseren så langt du ønsker. Voila,

For kompresjonsbukser er det lett å ikke gjøre bokseren alt for synlig - og spesielt for å slippe krøller. Trekk kompresjonsbuksene opp til midten av lårene, trekk ned bokseren så den ligger nedi kompresjonsbuksen. Trekk buksen opp (ikke bry deg om bokseren) slik at bena på bokseren kommer godt nedi. Trekk så opp bokseren så langt du ønsker. Voila,

Står dette i bruksanvisningen? :D

Noen som har erfaring med kompresjonstøy til overkroppen i forbindelse med styrketrening. Kunne tenkt meg noe som holder albuer og skuldre varme når jeg kjører tungt og har lange pauser mellom settene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...