Gå til innhold

Hvor mye saboterer alkohol?


Lerum

Anbefalte innlegg

Så jeg trener seriøst til Politiopptak. Seks til syv økter i uka (starting this week), per Tors anbefaling (http://fitnessbloggen.no/opptak-politihoyskolen-guide/), og jeg lurer på hvor mye alkohol ødelegger for treninga. Saken er at jeg har en vennegjeng hvor jeg er den eneste som trener - flere av disse er ute 2-3 ganger i uka - så jeg vet at jeg kommer til å bli utsatt for drikkepress dette semesteret. Jeg kan argumentere for å unngå torsdagsfylla med at jeg skal trene kondis før forelesning på fredag (og dra på forelesning). Men så blir det litt verre - siden jeg i utgangspunktet ikke har tenkt til å trene på lørdag - så jeg trenger litt kunnskap for å motstå fredagspresset. Er det slik at hvis jeg trener kondis før tolv på fredag vill jeg miste effekten hvis jeg tar noen øl på kvelden/natten? Vil jeg miste effekten fra fredagstreninga hvis jeg drikker på lørdag (som jeg i utgangspunktet har tenkt til å gjøre, men da en moderat mengde øl)? Har lest denne artikkelen (http://fitnessbloggen.no/alkohol-fettforbrenning/) som konkluderer med at en tur på byen i uka er ok. Stemmer dette?

Mvh Lerum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

produksjonen av testosteron synker og produksjonen av kortison øker ved inntak av alkohol. Nyrene bruker mye væske for å bryte ned alkoholen, og dehydrering er noe du absolutt vil unngå ved trening. Samtidig som det går vitaminer og mineraler med til nedbrytning av alkohol. Men det er som med det meste annet her i livet: måtehold. Kanskje det går an å holde seg til et par fester i mnd?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...