Gå til innhold

Hva gjør du for å gå ned i vekt?


ReBella88

Anbefalte innlegg

synes jeg for det meste ser de som allerede ER fit og har nådd trivslsvekten sin osv her inne. MEn hva gjorde dere for å gå ned i vekt? Hvor lang tid tok det før du nådde vekten din? Hva veide du og hva veier du nå(evt hva vil du veie)?

Ser mange som sier de har gått ned f.eks. 10 kg,men sier ingenting om hvor lang tid dette tok og hvor de lå på skalaen før de begynte å slanke seg,noe jeg synes er viktig å vite da det er mye enklere å gå ned 10 kg om man veier la oss si 200 kontra 70 kg.

Mulig litt rotete innlegg,men er maks nysgjerrig på det meste idag :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er av de som ikke har gått ned noe ennå, men jeg har 10 kg som skal bort til 9 juni. Det jeg gjør er å kutte ut alt søtt, godteri, potetgull, brus. Kutter ut pasta, ris, poteter, brød, så godt det lar seg gjøre. Spiser alt som har mye protein og lite karbohydrat. Går mye i kylling, karbonadedeig, skyr, havregrynsgrøt(det har mye karbohydrat, men jeg passer mest på hvor mange kalorier jeg får i meg på en dag) Vurderer du å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser etter PF-prinsippene som gjør at jeg får all maten fordelt på 2-3 måltider i løpet av dagen, hvor første måltid er rundt kl. 12-13 og siste senest kl 22. Testet ut "flere, små måltider" i fjor og det funka rett og slett ikke for meg, følte meg sulten hele dagen og endte som regel med inntak av søtsaker på kveldstid. Trives best med å bli skikkelig mett istedet for halvmett, og dette går fint selv på kaloriunderskudd når man kjører PF :)

I tillegg har morgenkardio funka bra i tillegg til skikkelig styrketrening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt etter en lengre sykdomsperiode, og målet er å gå ned litt i vekt, samt bli litt sprekere og sterkere. Jeg prøver hovedsaklig å kutte ned hverdagskoset, og trene mer. Tenker over hva jeg spiser i helgene (alkohol, godis, kosemat), og går en ekstra tur. Handler inn masse frukt og grønt, og kutter ned litt på mengden i måltidene. Målet er jo at jeg skal klare å leve med forandringene, så variert kosthold og regemessig trim, rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått ned 4kg siden august, og økt i styrke. Første mål er å nå 55kg (er på 60kg nå) :) Jeg trener 6 dager i uka (tidligere var det vel 3 ganger gj.snittlig) og spiser mindre. Det jeg spiser er som oftest sunt(prøver å spise "rene" og proteinrike varer, samt frukt og grønt), og grunnen til at det har gått sakte er fordi jeg er alt for glad i helgekos. Men jeg vet jo i bakhodet at om jeg kutter den ut, vil det gå betraktelig fortere og nå målene mine :) Det er motivasjon som driver meg, og jeg vet at jeg kommer til å nå målet, det føles hærlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på 108 kg og jogget meg ned til 87 kg i løpet av et år. Men da var jeg blitt såpass tynn at jeg begynte å pumpe mer vekter for å bli større og sterkere. Kom meg opp til 92 kg og skal nå deffe meg ned til 87 kg igjen, denne gang med mye mer muskler, styrke, six pack osv. :) Ting tar tid, men det er verdt det.

Jeg gjorde mye feil i starten mtp. kosthold, for lite styrketrening osv., men jeg lærte etter hvert.

Spis sunt og få i deg nok proteiner. Tren styrke. Vær i kaloriunderskudd enten ved å spise mindre og smartere, trene mer kondisjon, eller en blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de som ikke har gått ned noe ennå, men jeg har 10 kg som skal bort til 9 juni. Det jeg gjør er å kutte ut alt søtt, godteri, potetgull, brus. Kutter ut pasta, ris, poteter, brød, så godt det lar seg gjøre. Spiser alt som har mye protein og lite karbohydrat. Går mye i kylling, karbonadedeig, skyr, havregrynsgrøt(det har mye karbohydrat, men jeg passer mest på hvor mange kalorier jeg får i meg på en dag) Vurderer du å gå ned i vekt?

Da spiser vi stort sett det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spiser vi stort sett det samme :)

Det liker jeg å høre! det må da bare bety at jeg spiser bra :)

Hva annet spiser du som jeg ikke har skrevet der? Trenger gjerne tips! Er slik at viss jeg har spist alt det i løpet av en dag, og et måltid gjenstår f.eks, så får jeg ikke til å spise det fordi det er ikke annet jeg vil ha. Hehe, men jeg kan jo alltids lage større posjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det liker jeg å høre! det må da bare bety at jeg spiser bra :)

Hva annet spiser du som jeg ikke har skrevet der? Trenger gjerne tips! Er slik at viss jeg har spist alt det i løpet av en dag, og et måltid gjenstår f.eks, så får jeg ikke til å spise det fordi det er ikke annet jeg vil ha. Hehe, men jeg kan jo alltids lage større posjoner ;)

Kylling og ris, karbonadedeig, reinsydyrkjøtt, biff og annet magert kjøtt. Skyr, havregryn, proteinshake, egg... Og når jeg spiser knekkebrød er det med proteinrike pålegg som lett kyllingost og skinke/spekeskinke. Er litt kresen og ensidig i kosten, og ikke noe glad i grønnsaker, men prøver å holde et høyt inntak av proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til mat:

Lag deg et ptroteinbrød. Veldig sunt.

Eller proteinboller med kokosmel. (100 kcal ca per bolle og de er utrolig gode)

Bolle med forksjellig frukt med vaniljekesam og sukrin. Spiser det HVER dag.

Skyr, banan, lett litago sjokolademelk eller en proteinshake etter trening. (Viktig å få i seg karbo etter trening)

Taco, uten lefser.

Eggerøre, omelett osv.

Fajitas, med masse grønnsaker og uten lefse.

Proteinpannekaker.

Kylling med chilisaus og cashewnøtter.

Her er noen blogger som legger ut mattips: (inkl min)

www.line-camilla.blogspot.com

www.kriweb.no

http://dedication.blogg.no/

Det finnes mange mange mange flere.

Bare ta en titt på siden så har alle bloggene linket til flere blogger.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...