Gå til innhold

Halsbetennelse - råd ift trening og comeback/innvirkning på form?


elinbolas

Anbefalte innlegg

For en uke siden våknet jeg opp med halsbetennelse. Det holder på å gi seg nå, men har altså hatt helt treningsfri og vært demvis sengeliggende i en uke nå. Før syken hadde jeg trent relativt hardt. Jeg har normalt en aktiv hverdag med mye trening, da jeg går idrettslinja fotball. Trente cardio, styrke og fotball jevnt m to treninger pr dag.

Hvordan vil jeg merke sykdommen på kroppen? Når kan jeg starte treningen tidligst mulig, uten konsekvenser? Hvordan skal jeg legge opp treninga? Vil dette ha virket positivt på formen på noen måte?

Føler jeg har mista litt på treningsfronten, da jeg har hatt lite appetitt og gått ned litt i vekt....

Erfaringer/tips? Eller er jeg bare overbekymret og desperat, haha.Gleder meg uansett til å være back on track!!! This flu is killing me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det iallefall rolig i starten og se an formen :-)

Jeg hadde halsbetennelse for ikke lenge siden, og starta å trene så fort jeg kunne (et par dager før antibiotika kuren var ferdig), endte opp med halvaen ukes trening før jeg ble syk igjen... -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som alltid funker er å lytte til kroppen.

Du vil raskt merke hva du klarer og ikke klarer. Bare ikke press deg når kroppen sender signaler om å ta det litt med ro. Ignorerer du at du ikke føler deg helt tipp topp så skal det ikke mye til før infeksjonen blusser opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...