Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Morn. Føler meg rimelig sikker på venstrebenet mitt er lenger enn høyrebenet. Har av og til vondt på høyresiden av nedre rygg, og merker at det kan bli litt skjevt noen ganger i øvelser som knebøy.

Hadde veldig vondt i ryggen etter et beinbrudd for snart 10 år siden, og fysioterapeuten mente det var lengdeforskjell i beina og sendte meg til kiropraktoren. Han meldte skjevhet i ryggen, og ordna opp.

For 10 år siden gikk all behandling gjennom fotballklubb, men nå som jeg er student er det lurt å høre litt rundt i forkant for å minimere kostnadene. Derfor tenkte jeg å spørre om jeg burde dra rett til kiropraktoren med en gang, eller om det er noen andre som kan fikse dette. Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30016-lengdeforskjell-ben-kiropraktor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulrik

Er det slik at du har lengdeforskjell? Er det målt? Noen ganger, spesielt hvis sakrum er ute av posisjon eller hofta ubalansert (går litt under det samme) så kan det virke slik, men kan justeres av f.eks en kiropraktor. Jeg synes det du sier høres veldig ut som SI problematikk.

Se her. Fyren er litt korny, men se fra 8:00 - kan være samme problem som du har.

Legg merke til hva han sier. Beinet er ikke anatomisk lengre, men funksjonelt, pga dårlig stabilisering i hofta i denne pasientens tilfelle.

Hvorfor er det slik at hver gang noen er skeive så bli jeg tagga!? Dette er internettmobbing på sitt høyereste Stine smurfine Kjetil1234

Dette er en ulik problemstilling enn den jeg har. Jeg har en benlengdeforksjell på 3cm som er delevis fororsåaket av en hofteskade i venstre hoft og et lårhalsbrudd i i høyre ben, den gjorde så lårbenet kompanserte og vokste lengre enn venstre. Kan det ha skjedd med ditt benbrudd også? Ryggen min er helt rett riktig nok så jeg kan ikke anbefale noe.

• 1 måned senere...