Gå til innhold

.


Sephania

Anbefalte innlegg

Smerter i skrittet kan være sacroilliac dysfunksjon, adductor og hoftebøyerproblematikk som jeg kommer på i farta.

Mest sannsynlig hoftebøyerne, vanlig problem i bunn av knebøyen.

Ville ha sjekket dette og sett hva som eventuelt var tight.

Har du duckfeet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Kjetil1234 said:
Smerter i skrittet kan være sacroilliac dysfunksjon, adductor og hoftebøyerproblematikk som jeg kommer på i farta.

Mest sannsynlig hoftebøyerne, vanlig problem i bunn av knebøyen.

Ville ha sjekket dette og sett hva som eventuelt var tight.

Har du duckfeet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt dette litt nå, og tror jeg vet hva det er. Da hoftebøyerne (illiopsoas/rectus femoris/sartorius) er forkortet i bunnen av en knebøy (vet at jeg har sagt at hoftebøyerne er årsaken tidligere, da dette er et "kjent" fenomen), gir det ikke mening at disse skaper problemer, ei heller at det vil hjelpe å strekke dem. Jeg tror derfor at det er pectineus som er problemet, og at denne irriterer bursa, spesielt om du har en noe bred stance og presser knærne ut.

a_bursitis_psoas.jpg

Pectineus.jpg

Foreslår å prøve dette: Strekk låret ut i abduksjon mens du har hofta i circa 90 graders fleksjon. Se video og sjekk om det hjelper :) Du kan også massere muskelen mens du strekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...