Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann. Har et spørsmål angående fettprosentreduksjon.

Per dags dato tar jeg disse kosttilskuddene:

Mornings:

- Kalsium/magnesium (Scitec)

- Vitamin D3 (Scitec)

- Omega 3

- CLA Advanced (Star Nutrition)

- (Twinings pure green tea)

Pre-workout:

- Dino L-karnitine

- (Nescafe gull, 2 ts til 2dl vann)

Post-workout:- ISO Great proteinpulver (Scitec)

Lunsj:

- (Twinings pure green tea)

Kveld/leggetid:

- Kasein proteinshake (Optimum nutrition)

Jeg er 176 cm høy, veier 68 kg og har et balansert kosthold hvor proteininntaket daglig ligger på omtrent 150g og er i kaloriunderskudd.

Det jeg lurer på er om disse kosttilskuddene vil hjelpe til med en effektiv fettforbrenning ved siden av treningene mine? (Jeg trener 3-5x i uken med både hard cardio og styrke).

Fortsetter under...

HVOR MYE PENGER BRUKER DU PÅ DETTE I MÅNEDEN?!

Først noen spørsmål:

gutt eller jenter?

hvor mye kcal ligger du på?

hvordan ser en vanlig dag ut for deg med tanke på kosthold?

hvordan styrke og cardo trener du?

Du trenger langt i fra alt det du stapper i deg, som første setningen min sier er mange av disse produktene for å sluke penger av intetanende forbrukere. Det meste av det du trenger av kosttilskudd får du i deg gjennom et vanlig kosthold, og det holder ofte. Kun det du sliter med å få dekket med et vanlig kosthold er det greit å supplementere med (f.eks. omega 3) CLA f.eks. gir få, om noen, påvist effekt - te er vanndrivende (om jeg husker rett), men det hjelper svært lite på å gå ned i fettprosent. Du ligger også ganske høyt på proteiner.

Søk opp alt det du tar, for deretter å se hva folk skriver. Eventuelt noen her som kan kommentere på alt (lettere når spørsmålene ovenfor er besvart). Mange tråder om mye av det samme på fitnessbloggen, også flere artikler. Jeg er for lat (sorry) til å lete frem disse nå, men du finner det sikkert uten større problemer :)

Husk: om det hadde eksistert en mirakel te, pille + for vektnedgang hadde ikke overvekt vært et stadig større problem. Det viktigste er kostholdet, deretter trening, kosttilskudd er som sagt bare et tilskudd for å justere det du ikke får i deg gjennom et daglig kosthold.

Med din vekt og høyde er det mest sannsynlig ikke så mye ned i vekt du skal, men heller ned i fettprosent. Dette kommer ved et balansert kosthold, uten et for stort underskudd, og styrketrening.

HVOR MYE PENGER BRUKER DU PÅ DETTE I MÅNEDEN?!

Først noen spørsmål:

gutt eller jenter?

hvor mye kcal ligger du på?

hvordan ser en vanlig dag ut for deg med tanke på kosthold?

hvordan styrke og cardo trener du?

.....

Takk for svar! :)

Jeg er gutt og ligger på 1800 kcal daglig`.

Trener vanlig hard styrke (vektløfting) etter en hard cardio økt på 35 minutter, så da trener jeg i 1,5 time omtrent. Tar også 8km cardio-økter samme kvelder hvor jeg enten jogger er går powerwalks på samme rute.

Very much so, påfallende å ta så mange tilskudd laget av det samme selskapet en tar kallenavnet sitt fra.

Hehe, virker det slik? :D Lite kreativitet endte med dette kallenavnet :)

Annonse

Takk for svar! :)

Jeg er gutt og ligger på 1800 kcal daglig`.

Trener vanlig hard styrke (vektløfting) etter en hard cardio økt på 35 minutter, så da trener jeg i 1,5 time omtrent. Tar også 8km cardio-økter samme kvelder hvor jeg enten jogger er går powerwalks på samme rute.

Spis mer kcal, tren mer styrke (fast ordentlig program tilpasset deg), og med mindre du liker cardio dropper du det/kutter ned. Helt motsatt av alt du har lært noen gang :p

Du vil nok ikek ned i vekt, men stramme opp kroppen - altså miste fett - da er dette en effektiv kur for det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...