Gå til innhold

vondt i ischiasnerven etter knebøy og Bulgarsk utfall....


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

Legg deg på rygg. Strekk ut beina, detsom du med strak fot klarer å løfte den foten med vondt i over 45 grader, uten at det gjør j… vondt, er det sansynlig at du ikke har isjias.

Ca. 50% av befolkningen har såkalte stumme prolapser, de bare tørker ut, uten tegn symptomer. Så er det oss andre arme stakkarer som får disse plagene. Har selv dette, måte finne alternative øvelser til de du har, samt knebøy og andre øvelser med tunge vekter over skuldrene som belaster ryggsøylen.

Du fikk tips om å legge ved en filmsnutt på løftene, gjør det. Her er det så mange dyktige som kan gi deg kvalifisert råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde i går på slutten av treninga.. i dag river det godt når jeg f.eks går i trapp eller skal løfte beinet for å ta på sko......

Ja, men hva slags type smerte? stikkende? radierende? Er det ømt når du tar på det, når det ikke er under strekk?

Hva gjorde du når det skjedde? Nøyaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men hva slags type smerte? stikkende? radierende? Er det ømt når du tar på det, når det ikke er under strekk?

Hva gjorde du når det skjedde? Nøyaktig?

nei kjente det etter treninga. Trudde først det var forde jeg var utslitt i musklene. så gikk jeg på køya og slappa litt av. (ingen smerte) da jeg gikk opp tappa til messa så kjente jeg en slags brennende smerte når jeg løfte beinet og tråkket fra. gjør ikke vont når jeg går rett fram el nedover. kun i trapper oppover. ingen ting når jeg ståri ro eller ligger heller. littegran når jeg sitter og bøyer meg.

har prøvd og strekke ut og tryke på ischiasnerven og akkurat rett etterpå har det vært ok. men halvminuttet etter "stivner det" til igjen... trur ikke det er krampe i noe muskel heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...