Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Funnet ut at jeg skal begynne å bruke proteinpulver igjen, og pulveret jeg har (whey isolat) har best før dato 12/2013. (så bare 5 mnder over dato)

Er det litt som best før datoen man finner på mye hermetikk hvor det er like godt 10 år etter datoen som står på, eller er proteinpulver noe som faktisk blir dårlig dersom det ligger for lenge? Kan legge til at det har vært lagret mørkt, tørt og jeg tror også lufttett.

Om det spiller noen rolle er merket star nutrition whey100, og jeg har en bøtte samt en uåpnet sekk.

Fortsetter under...

Proteinpulver varer neppe evig, men hvis du har lagret det godt ser jeg ingen grunn til å ikke i det minste undersøke først.

Hermetikk er lagret uten luft og varmebehandlet for å øke lagringsevne, hvorhen det i proteinpulver er såpass lite fritt vann tilgjengelig at det burde ta lang tid før det blir dårlig.

Lag deg en shake ; smaker den råtten drit, ja da kaster du den.

Smaker den ålreit ; problem solved.

Det er utrolig skadelig og må destrueres på en måte kun jeg er er kompetent nok til å gjøre. PM meg for adresse du må levere det til.

Det var godt at du sa ifra da du gjorde, jeg var iferd med å lage meg en shake om du ikke hadde reddet meg. Gjør du destrueringen free of charge, eller må jeg betale?

Det var godt at du sa ifra da du gjorde, jeg var iferd med å lage meg en shake om du ikke hadde reddet meg. Gjør du destrueringen free of charge, eller må jeg betale?

Da må du desverre legge med shakern+innholdet som også må holdes avkjølt.

Det er en destrueringsavgift på 10kr/grammet naturligvis.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...