Gå til innhold

12,5 km på 1T og 15 min


Benny809

Anbefalte innlegg

En dag i forrige uke løp jeg sånn ca. 12,5 km på 1T og 15 min. Det var selvfølgelig ute med et par tunge bakker. Jeg jogget ikke så fort for å spare ikke bli helt ødelagt, jeg er i relativt god form. Klarer nok dette 10 minutter fortere. Er dette en bra tid egentlig? Kan blant annet fortelle at jeg gikk denne ruten på 2T og 7 min. Jogger ellers mye blant annet rundt 5 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå spørs det hva tenker på som "bra", men i mine øyne er det å løpe 1 mil på ca 40 min "bra". Så når du løper 12,5km på 1time og 15 min vil jeg si at det er relativt bra, ikke noe super-tid, men helt greit. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hva du løp på før, så får din del kan jo dette være en veldig bra tid. :) Stå på, man klarer alltid å pushe seg litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spørs det hva tenker på som "bra", men i mine øyne er det å løpe 1 mil på ca 40 min "bra". Så når du løper 12,5km på 1time og 15 min vil jeg si at det er relativt bra, ikke noe super-tid, men helt greit. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hva du løp på før, så får din del kan jo dette være en veldig bra tid. :) Stå på, man klarer alltid å pushe seg litt til...

40 min på 1 mil er ganske drøyt. Vil ikke si at det er "bra", men veldig bra. Bra tid for vanlige folk vil jeg påstå er mila på 50-60 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ser denne er gammel, men føler for og svare allikevel. Man skal være forsiktig med og sammenlikne seg med andre på tider som dette. Jeg jogget langt og lenge i 3-4 år, før jeg skulle melde meg på halvmarathon. da ble det litt mer målrettet trening, selvsagt, og tidsforbruk ble en viktigere del av treninga. Gøy i starten og merket forbedring. Gikk fra og løpe mellom 6min15sek på km til og kunne holde 5min 30sek på km på distanser opp til 10km.....

Jeg har aldri vært kjapp og har samme tempo på 60m som på mila. For og sette det på spissen. Etter løpet var gjennomført la jeg alt av GPS og tidsmålinger på hylla. Jeg gikk så utrolig lei og det er vanskelig og la være og prøve og slå tida på forrige tur når man er i siget. I tillegg så begynner man og snakke med andre om tidsforrbuk. Og fra og være fornøyd med og få ned MIN tid såpass mye, gikk jeg til og føle meg som en håpløs løper som egentlig ikke trener nok eller RIKTIG nok for og bli en flink løper.

Jeg synes du skal ta tiden du brukte nå og bruke den som utgangspunkt for fremgang! For meg er tiden din bra, for den ene venninna mi hadde ikke noe over 55 min vært bra på den distansen. Bakker eller ikke! Det viktigste er og bli bedre! Jeg klarer knapt 15km/t på tredemølla på intervallene mine.. Da er det snakk om 45 sek om gangen! Til ekstrem sammenlikning så løper verdenseliten ca 20km/t på et Marathon. :)

Så vær fornøyd med den fremgang du måtte få til! Sammenlikn alltid bare med deg selv, så blir det så mye morsommere og løpe :) Skal i gang med nytt halvmarathon nå, om to måneder, og har ikke begynt "tidstreninga" enda. Ikke en gang begynt og øke distansen min.. Men satser på og gjennomføre løpet joggende hele veien, men IKKE på og slå tida fra forrige gang. Og bli så opphengt i tid, var ikke sundt for min løpeglede! Det er fin i perioder og jobbe med fart, men pass på at det ikke blir for mye og at det bare er DINE tider du bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nok ikkje prøvd meg på distanser over 15km.

Som oftast når eg er ute å løpe/joggar er tida uviktig. Til no har eg for det meste berre løpt 3-4000m, med ein og annan langdistanse. Har prøvd eit par halvlange joggeturar på 5-6000m men slitar litt, delevis fordi eg er platfot og andre grunnar.

På tredemølla inne ei stund tilbake løpte eg 5000m på 27,40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for enda flere svar :) Jeg har enda ikke prøvd på nytt, men uansett så hadde jeg trent litt for mye og måtte ta en to ukers pause fra all trening. SÅ jeg har begynt igjen nå, og er litt "svakere" enn før, jeg kommer nok til å gjøre det igjen senere en gang.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...