Gå til innhold

Går ikke opp i vekt!


99Sara99

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 15, 174 cm og veier mellom 52 - 53 kg. Jeg vet at jeg er veldig undervektig, og jeg har prøvd å legge på meg ganske lenge. Jeg er helt rett i kroppen og spesielt misfornøyd med rumpa. Jeg har gått på treningssenter de siste månedene og trent beinpress og abductor osv, i håp om en større rumpe men uten særlig resultater... Jeg har egentlig ganske sterke ben, jeg klarer 110 kg i beinpress men jeg vet jo ikke hva som er normalt for andre å klare heller da. Jeg trener 3 ganger i uken med høy intensitet, fullkropp, med så tunge vekter jeg klarer. Jeg er lite sulten og det er veldig vanskelig å hive innpå mat når en allerede er veldig mett. Det jeg spiser daglig er ca dette:

Frokost: Omelett med 3 egg, skinke, tacosaus + 1 brødskive med jordbærsyltetøy

Lunsj: 3 brødskiver med vossafår + 1 frukt

Mellommåltid: 1 skyr + 1 frukt eller en neve mandler

Middag: Normal porsjon av grønnsaker, kjøtt og ris/potet/pasta

Etter trening: Sjokolade proteinshake (20 g protein)

Kvelds: 2 frukt + 6 kanelknekkebrød fra wasa

Er det noe jeg bør legge til? Har noen tips til hvordan en får større rumpe og lår? Jeg er fornøyd med magen, så vekt jeg legger på meg vil jeg helst skal havne på stilkebena mine og rumpa, om det lar seg gjøre selvfølgelig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et tips som fungerer for mange som vil opp i vekt, er å spise matvarer med høyere energitetthet. Helmelk fremfor skummetmelk, en neve med nøtter nå og da, smør(mer smør) på brødskiva, omelett på fire egg istedenfor tre(egg er generelt veldig bra, dette kan du helt klart spise mer av,gjerne til andre tider av døgnet også) etc

6knekkebrød kan du f.eks bytte ut til noe med mer næring, du kan forsøke å spise større porsjoner til middag, alle småting hjelper:)

Hvis du får i deg mer mat og går opp i vekt, og står på og trener bra, så vil de delene av kroppen du trener bli sterkere /fastere. For å trene opp bein/rumpe kan øvelser som utfall, glute bridge, knebøy og beinpress være veldig fine.(knebøy krever riktignok en del øving på teknikk først,men den gir veldig gode resultater over tid)

Dessuten er du jo i puberteten;da er det jo naturlig at hofte-rumpe-lår får litt mer schwung over seg,så dette skal nok gå bra,skal du se(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips hvis du syns det er vanskelig å være stappmett hele tiden er også å drikke flere kalorier. Drikk et glass helmelk eller to ved siden av frokosten, bland også proteinshaken ut med helmelk.

Ellers er peanøttsmør, avokado, ost, laks og ørret, nøtter, oljer og smør gode stikkord. Inkluder det i kostholdet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...