Gå til innhold

Er du handy?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Det du trenger er to uker, mat og drikke for to dager, to skift klær og leatherman, flint og knusk i en skog og 500km til nærmeste sivilisasjon.

You're welcome.

The ugly truth. ;)

Da hadde jorda blitt beriket med en kvinnesjel mindre i løpet av bare noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaah, tror da det... Klarer å skifte bildekk (Eneste problemet var at boltene på dekkene var så hardt skrudd til at jeg kunne stå på "skrutrekkergreia" uten at den rikket på seg...), montere møbler, skifte lyspærer, male greier og senest i dag monterte jeg dusjvegger på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eks dama kaller meg "the complete renessance man", kan fikse eller reparere det meste, så jeg er vel handy/oppfinnertype.

Er egentlig formgiver og designer av yrke, ganske nørdy, men har et alterego hvor jeg liker å jobbe med mekaniske ting. Sveiser, freser, dreier, bygger, trimmer og restaurerer alt i fra motorer, motorsykler, biler og båter, til konkurransehåndvåpen.

Har egen ammunisjonproduksjon, lager og kalibrerer prosjektiler og komplett ammo selv. Har eget mekanisk verksted med alle fasiliteter sveis, plasma, fres, dreibenk, mediablasting.

Er også handy med symaskin, kan designe klær, lage mønster, og sy det ferdige produktet. Har designet og sydd alt i fra kajakkjakker til ballkjoler.

Elsker problemløsning, og å jobbe med utvikling av prototyper og produktdesign. Leser bruksanvisningen før jeg monterer Ikea møbler, men kan strippe og sette sammen igjen en Glock 9mm i blinde.

Forbilde? da Vinci, den komplette kunstner og handyman, og Tony Stark(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TEW, Stark er genial med stor G! selvfølgelig også Da Vinci, men han vet alle hvem er, haha.

Jeg er ganske handy. Noen ganger i form av kreativitet:giggle:

Jeg finner alltid en løsning, selv om det kanskje ikke er den "riktige".

Eksempel på dette kan være å bruke kniv/pinsett som skrutrekker.

Bildekk har vært skiftet, lyspærer likeså. Og tømming/rensing av sluk:yuck:.

IKEA-møbler er null stress. Bruksanvisningen skal brukes!

Dessuten liker jeg å lage nye ting. Enten det er i tre, stoff, papir, you name it:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...