Gå til innhold

Allévo "slankebar" som påfyll etter trening


Søtpotet1

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne litt ned i vekt(ca 3-4kg), for å få litt mer definerte muskler. Trener hovedsakelig styrke, men legger inn en løpeøkt ca en gang i uka, fordi jeg liker det og fordi jeg vil få bedre kondis. (Er i utgangspunktet en langdistanseløper, men har begynt å prioritere styrke).

Mtp. dagens artikkel om Nutriletts barer vs. Japp, har jeg planer om å slutte å ty til det hvis jeg ikke har noe annet tilgjengelig.

Men hva med rett etter trening? Idag løp jeg ca 9km og da jeg kom hjem hev jeg innpå en sånn allévo bar som inneholder ca det samme pr./57gr av fett(6gr), sukkerarter(16gr), proteiner(14gr) og kcal(210).

Er det evt. noe annet som er bedre å hive innpå etter en hard økt, om man vil litt ned i vekt?

Kvinne, 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skip sjokoladen/baren. Ta deg ett eple eller en appelsin og vent på lunsj/middag for å få i deg det du trenger. Kombiner gjerne med ett glass vann til frukten. Er du ikke sulten, så venter du.

Om du spiser proteinbarer av andre grunner, som f.eks at det holder deg vekke fra annen type utskeielser ville jeg bare ha fortsatt som før, men vært bevisst på at hvis du spiser 210kcal der, så må det kuttes ett annet sted for at kaloribudsjettet skal gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banan og et glass melk - gjerne kombinert (og frossent fra blendern) :love:

Da vil du få ca. samme makro som i en allevo-bar som hun listet opp.

Skal prøve å blande det og lage bananmelk om det var det du mente med kombinert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...