Gå til innhold

Diett for økning av fettprosent


Emiliemo

Anbefalte innlegg

Det er godt du er på riktig spor! Har du tenkt noe over hvor du vil ligge, hva slags fettprosent kunne du tenke deg å være på? Man kan gjerne møte på en del problemer når man driver med dietter. En av de største problemene jeg ser gjenta seg hele tiden når det kommer til "slanking" er at kostholdet ikke justeres etter hvor man er. En person på 140kg som har gått ned til 70kg må begynne å justere etter den nye formen sin, for mange ganger skjer ikke det, og personen ender opp med underernærings-problemer.

Jeg må jo minst opp på 11.8, så rundt 13 kanskje. Jeg vet ikke. Vil fortsette med å være definert, men på en sunn og helsemessig måte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i situasjonen din. Jeg fikk selv målt fettprosent til ca 10 %, etter en periode med mye kondisjonstrening og relativt lite mat (ifht aktivitetsnivå..) Det endte med at jeg ble ekstremt sliten, fikk hjertebank, var mye kald, hadde dårlig konsentrasjon, fikk hormonelle forstyrrelser (noe som enda ikke har stabilisert seg) etc. Etter å ha snakket med ernæringsfysiolog har jeg klart å komme meg litt opp i vekt, som et resultat av mer mat og styrketrening. Jeg trener styrke 3 ganger i uka, og har kuttet veldig ned på kondisjonstreningen. Jeg trives veldig godt med styrketrening, og har blitt et helt annet menneske etter at jeg har økt matinntaket og endret treningsform! Det er så godt å se at kroppen responderer på å få mer næring, og det gir jo også mye bedre resultater treningsmessig! Det er bare synd det måtte gå så langt som det gikk før jeg innså det, for det er skummelt å tenke på hva kroppen har vært utsatt for.. Men nå er det heldigvis blitt mye bedre! :)

Stå på videre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...