Gå til innhold

Melkesyre i ryggen?


TaDenRIng

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg var ute å jogget en tur idag og fikk en drøy mengde melkesyre i korsryggen. Det var også på begge sider av ryggen. I den bratteste bakken jeg løp måtte jeg stoppe opp og prøve å tøye det bort. Aldri opplevd det før. Noen som har en formening om hvorfor eller vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Trent mark eller lignende i det siste? Høres ut som en bagatell med mindre det kommer tilbake hele tiden.

Et generelt råd er å passe på å stabilisere bekkenet ditt når du utfører fysisk arbeid (helst hele tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg lærte meg at hoften skal frem under løping fikk jeg endel melkesyre i korsryggen. Ser mange som løper med Donal-rumpe og svai i korsryggen. Ser for meg at dette KAN være en mulighet. Spesielt i motbakke faller ofte hoften inn og rumpen bak. Prøv som sagt over å stabilisere bekkenet og skyv hoften frem. Kanskje det hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hofta skal bak eller frem er det ingen fasit på. Person til person...

På generell basis kan du si at de med donald duck bekken, må tøye hoftebøyerne og dra bekkenet bakover med baken. De motsatte, veit ikke helt hvem jeg skal sammenligne med, må ofte tøye hamstrings og dra bekkenet bakover med ryggerektorene for å balansere bekkenet.

248Bfig1.PNG

Dette blir altså veldig generelt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent mark eller lignende i det siste? Høres ut som en bagatell med mindre det kommer tilbake hele tiden.

Et generelt råd er å passe på å stabilisere bekkenet ditt når du utfører fysisk arbeid (helst hele tiden)

Ja, hadde faktisk mark dagen før løpeøkta. Ser ikke bort i fra at det kan være en medvirkende grunn..

Jeg er enig med det dere sier ovenfor at det kan være donald-syndromet aka. anterior pelvic tilt. Har begynt å trene bevegelighet de siste ukene og da spesielt med fokus på hofteleddsbøyere og fremside lår. Litt tidlig å si om det har gitt ønskelig effekt, men det vil jo tiden vise. For generasjonen "PC-24/7" så tror jeg nok det ville vært fornuftig uansett bare for å forebygge.

Om noen har noen smarte tanker rundt nettopp anterior tilt så kom gjerne med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Får alltid en helt vanvittig pump i korsryggen av motbakker, men det løser seg som regel med å.....gå i flere motbakker. Første 2 fjellturene er døden, så forsvinner det bare. Er slik hver vår for min del (men nå går jeg lite i vinterhalvåret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...