Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan jo kjøre tredemølle i forskjellige varianter av stigning og tempo? :) Det gjør meg bra svett og støl i stjerten ihvertfall :D

veldig sant men jeg er driiit lei etter kun 15 min :S å så kan jeg ikke ogge så blir kunn gåing i høyt tempo.. stigning på 11-12% tempo 6 til 7.. men så blir jeg lei å slutter :s noen kloke ord?:p

Test helt andre ting. Kampsport eller dans for eksempel, tenk på noe helt annet enn standard mølletrening. Trening skal være gøy, så du gjør helt rett i å lete opp noe du ikke synes er kjedelig.

bor på en veldig liten plass me type 0 muligheter:S det som er så trist:o må holde meg innenfor treningsstudioet liksom.. kan ikke være med på de få tilbudene som er pga jobb å teite tidspunkter på de treningene som finnes. men jeg er med på Undervannsrugby da, å det er jo ganske bra trening:p men kun 1 gang i uken å ikke hver uke jeg har mulighet til å være med

Annonse

veldig sant men jeg er driiit lei etter kun 15 min :S å så kan jeg ikke ogge så blir kunn gåing i høyt tempo.. stigning på 11-12% tempo 6 til 7.. men så blir jeg lei å slutter :s noen kloke ord?:p

Jeg starter flatt, og går opp i max 7 km/t om jeg skal gå fort, stigning så mye du orker, litt og litt, jeg tar gjerne opp til 2,5 første gang og legger på økende bare :) Pluss at musikken MÅ passe til den aktiviteten man velger.. :p Jeg orker ikke uten ihvertfall :D For egen del skal jeg få gått på ski dette året, ikke rørt siden barneskolen så det blir interessant :D Har du tenkt på klatring forresten??

Jeg starter flatt, og går opp i max 7 km/t om jeg skal gå fort, stigning så mye du orker, litt og litt, jeg tar gjerne opp til 2,5 første gang og legger på økende bare :) Pluss at musikken MÅ passe til den aktiviteten man velger.. :p Jeg orker ikke uten ihvertfall :D For egen del skal jeg få gått på ski dette året, ikke rørt siden barneskolen så det blir interessant :D Har du tenkt på klatring forresten??

kanskje jeg skal gjøre det for drøye tiden:) om jeg går 3 min på hver 1% blir det jo litt etterhvert, da har jeg liksom noe å se frem til at jeg skal(trykke på maskinen hehe) TAKK!

kanskje jeg skal gjøre det for drøye tiden:) om jeg går 3 min på hver 1% blir det jo litt etterhvert, da har jeg liksom noe å se frem til at jeg skal(trykke på maskinen hehe) TAKK!

Ja det er sånn jeg har tenkt også :D :D Heheh.. er ikke alltid cardio er så jævlig stas!

har tekt på klatring ja men det er i 4-5 tiden å da jobber jeg:S teite tidspunkt som sakt lengre opp her:p

Innimellom kjører jeg selv det jeg liksom kaller "stigningsintervaller"! :p Da går jeg på 6,5km/t og starter på 0%. For hvert minutt som går øker jeg med 2% (0-2-4-6...) frem til jeg kommer opp på 12%. Da øker jeg farten til 9km/t og løper i et minutt før jeg går helt ned på 0% og tilbake til 6,5km/t igjen, også starter jeg forfra. Det er faktisk ganske morsomt og motiverende :) Men litt vanskelig da du ikke vil kunne løpe når du øker farten til 9km/t kanskje :mellow:

Annonse

Innimellom kjører jeg selv det jeg liksom kaller "stigningsintervaller"! :p Da går jeg på 6,5km/t og starter på 0%. For hvert minutt som går øker jeg med 2% (0-2-4-6...) frem til jeg kommer opp på 12%. Da øker jeg farten til 9km/t og løper i et minutt før jeg går helt ned på 0% og tilbake til 6,5km/t igjen, også starter jeg forfra. Det er faktisk ganske morsomt og motiverende :) Men litt vanskelig da du ikke vil kunne løpe når du øker farten til 9km/t kanskje :mellow:

jepps er nok det med at jeg ikek kan løpe som stopper mye å at motivasjonen er ykt daff i å me at jeg ikke kan løpe noe jeg ELSKER å gjøre:o

Hvorfor kan du ikke jogge? Får vondt i ræva av sykling?

Hvis du slår på NRK nå, så får du se noen som har vondt i hele kroppen men ikke gir opp ;)

fordi jeg har beinhinnebetennelse som kommer hver gang jeg jogger så mye som noen meter.. å da kan jeg ikke trene på lenge....

ja jeg får vondt i rævva av å sykkle, sa ikke at jeg nekter å gjøre det men motivasjonen er ikke der... ja noen har vondt i hele kroppen.. det hakke jeg men jeg hakke motivasjon derfor gir jeg opp, å om du ser overskriften så trenger jeg MOTIVASJON ikke kritikk eller at noen trykker meg ned som du gjør nå.. TAKK:D! jeg er lat;)

Ta 5 minutter om gangen. Jeg sier aldri til meg selv at "i dag skal jeg løpe 25 minutter", jeg ser det an på dagsformen. I dag hadde jeg virkelig ikke lyst til å reise på trening, og absolutt ikke til kardio. Etter 5 min spør jeg meg selv om jeg kan klare 5 min til, så det hjelper veldig! Det kan også hjelpe å oppdatere spillelisten sin. Jeg lager ny hver uke fordi jeg blir så lei. :)

Ofte så prøver jeg også å "ha noe å se fram til." Etter 10 min begynner jeg kanskje å øke med 1 i incline per minutt jeg løper, da føler jeg at jeg løper mot noe. Prøver også å følge med på hvor langt jeg løper... får alltid et ekstra kick om jeg ser at jeg løper lengre/fortere/brattere enn jeg gjorde før.

Ble bare med de 15 minuttene i dag, men er strengt tatt mye bedre enn å sitte hjemme og se serier som jeg helst ville.

• 2 år senere...

Jeg bare lurer...... Når dere skriver feks 10 % stigning på tredemølla, er det det samme som incline 10? Hvis det er det dere mener, er dette det samme på alle tredemøller? Har blitt med på en utfordring der jeg skal ha 10% stigning, og løp i 10 min, for å se hvor langt jeg kommer. Jeg kom på 2 km, men de andre som jeg konkurrerer mot sliter med å komme så langt. Jeg skjønner ikke dette helt, da jeg mener at de skal være i like god form som meg. Vi springer ikke på samme tredemølle, så det er derfor jeg lurer på om det kan være forskjell på tredemøllene. Noen som vet? Jeg har en merida fitness run starter. På grafen i bruksanvisninga står det at incl 0 er 15,7 cm, incline 1 er 16,3 cm......incline 10 er 19,8 cm. Er incline 10 det samme som 10 prosent stigning? Noen som kan hjelpe meg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...