Gå til innhold

Vil dette hjelpe meg mot mine mål?


BirgitteA

Anbefalte innlegg

Hei. Har et mål om å redusere fettprosenten og øke muskelmassen. Jeg er langt ifra noen ekspert men har kommet frem til et styrkeprogram og en cirka plan på hva og hvordan jeg skal trene fremover. Likevel hadde det vært virkelig flott å få tilbakemelding fra dere (som er mye mer erfaren enn meg) med evt godkjenning eller tips til endringer!

Tenkte å kjøre et styrkeprogram annen hver dag som ser slik ut (8 repetisjoner med 3 sett på alle):

Knebøy

Beinpress

Benkpress

Sittende roing

Skulderpress

Nedtrekk

Biceps curl

Triceps

Mage

I tillegg tenker jeg å kjøre gerilja intervaller etter styrkeøkta.

+ en dag i uka med rein kondisjonstrening (foreksempel løpetur ute).

Hva tror dere om dette?o_O Har et ønske om å spise meg god og mett hver dag (vil dette ødelegge fremgang?).

Er 16 år, 61kg, 169 høy, 24,9 fettprosent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ung. Spis relativt sunt og du kan gå rundt stappmett dagen lang :)

Du trenger ikke å fokusere på å miste noe vekt. Ha fokus på styrke, så skal du se kroppen blir helt forandret bare av det. Selvfølgelig, liker du kondisjonstrening er det ingenting i veien for dette, men er absolutt ikke nødvendig for deg.

Hvordan erfaring har du med styrketrening? Sitter teknikken godt?

Hva legger du i å trene "mage"? Mage er ingen øvelse :p

Hvorfor ikke velge ett allerede ferdig oppsatt program eller høre med en PT (om tilgjengelig) der du trener?

http://fitnessbloggen.no/treningsprogrammer/

Edit: ser jeg var treg med min post da annet svar kom mens jeg skrev, men ut fra den erfaringen det virker som du har ville jeg ha gått for fullkroppsprogram for å få inn teknikk, samt lære kroppen og musklene bedre å kjenne

Jeg syntes planen din ser litt rar ut, men jeg har ikke kompetansen til å "rette" på den om den er rar - jeg bare kommenterer :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg som laget programmet, fant bare et brukbart program.

Man trenger ikke være så sinnsykt kreativ for å finne på noe fornuftig der det står "mage" :)

Nei nei, men tenkte mer på om det var noen spesielle øvelser som det var tenkt på.

I alle fall jeg har den erfaringen at det er lettere å få/se fremgang om en har noe fast, også lettere å forholde seg til en fast plan. Syntes det å ha mage som en øvelse blir litt som å ha ett treningsprogram som sier bein 3x12, rompe 4x6 osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

111.png

Tusen takk, men jeg tenkte egentlig på ett fullkroppsprogram jeg kan følge annen hver dag for å lære meg øvelsene godt! Mange av øvelsene jeg aldri har hørt om før, men skal google litt og se hva jeg får til (kanskje jeg kan legge til noen i programmet?) Hip trust var en god ide, den kan jeg hvertfall legge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å fokusere på å miste noe vekt. Ha fokus på styrke, så skal du se kroppen blir helt forandret bare av det. Selvfølgelig, liker du kondisjonstrening er det ingenting i veien for dette, men er absolutt ikke nødvendig for deg.

Hvordan erfaring har du med styrketrening? Sitter teknikken godt?

Hva legger du i å trene "mage"? Mage er ingen øvelse :p

Ønsker ikke å gå ned noe i vekt, kun minske fettprosenten litt og gå opp (mye) i muskelmasse:D

Har lite erfaring med styrketrening. Teknikken sitter på de øvelsene jeg bruker, men jeg kan svært få øvelser.

Når jeg skriver mage tenker jeg bare å gjøre en øvelse hvor jeg aktiverer magemusklaturen, har ingen fast øvelse der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, men jeg tenkte egentlig på ett fullkroppsprogram jeg kan følge annen hver dag for å lære meg øvelsene godt! Mange av øvelsene jeg aldri har hørt om før, men skal google litt og se hva jeg får til (kanskje jeg kan legge til noen i programmet?) Hip trust var en god ide, den kan jeg hvertfall legge til!

Veldig få med samme målsetninger som deg som kjører fullkropp. Men valget er ditt så klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig få med samme målsetninger som deg som kjører fullkropp. Men valget er ditt så klart :)

Hmm kanskje jeg skal prøve meg på splittet program da.. Problemet er vel bare det at jeg somsagt ikke har så mange øvelser å ta av.. Men får prøve å lære meg litt nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...