Gå til innhold

Sliter med markløft og benkpress


Anders93

Anbefalte innlegg

Meningen med programmet mitt, er å forberede kroppen for øvelser som blir brukt i f. eks. Starting Strength. Det har seg nemlig slik at de fleste verken har mobilitet eller kjernestyrke til å starte rett på SS med et godt utgangspunkt. Noen argumenterer imot, og sier at det går fint, at mobilitet og styrke er noe en får på plass etter hvert. Jeg derimot mener at det kan deles inn i to grupper mennesker: de som får det til etter hvert, og de som blir skadeplaget. Altfor mange havner i siste kategori. Spesielt ryggen er utsatt i knebøy og markløft.

Mitt program er altså ikke noe som lar seg kombinerer med S&S, men er en fullverdig erstatter for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meningen med programmet mitt, er å forberede kroppen for øvelser som blir brukt i f. eks. Starting Strength. Det har seg nemlig slik at de fleste verken har mobilitet eller kjernestyrke til å starte rett på SS med et godt utgangspunkt. Noen argumenterer imot, og sier at det går fint, at mobilitet og styrke er noe en får på plass etter hvert. Jeg derimot mener at det kan deles inn i to grupper mennesker: de som får det til etter hvert, og de som blir skadeplaget. Altfor mange havner i siste kategori. Spesielt ryggen er utsatt i knebøy og markløft.

Mitt program er altså ikke noe som lar seg kombinerer med S&S, men er en fullverdig erstatter for det. :)

Den er god! (y) må nesten først finne ut om jeg klarer baseøvelsene som er i SS før jeg evt. må tenke på å finne meg et annet treningsprogram. Som sagt skal jeg trene med en i morgen som har litt peiling, og forhåpentlighvis kan han kanskje filme meg så dere kan se på teknikken min.

Hvilken kamera vinkel er best å se på markløft og knebøy ifra? forann eller fra siden?

God påske! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...