Gå til innhold

Iskrem og sorbetoppskrifter.


storken

Anbefalte innlegg

Har fått meg ismaskin, og har nå eksperimentert med endel forskjellige oppskrifter. Her er en jeg har hatt litt sukssess med.

Fløteiskrem:

3 dl fløte

100g sukker

3 store eggeplommer, eller 4 små

Vaniljeessens

Bland sammen egg+sukker, visp. Lag krem. Vend sammen - ismaskin, Tilsett vaniljeessens og andre ting. Tilsammen ~1600 kcal. 2 porsjoner.

Ananassorbet:

1 ananas

100g sukker

Litt vann

1 dl sirup

1/2 eggehvite

Løs opp sukker i vann, under oppvarming. Vannet kan erstattes av juice av ønsket slag. La kjølne. Kjør ananas i foodprosessor. Bland sammen sukkerlake, sirup og ananas. Tøm i iskremmaskin. Tilsett en pisket eggehvite når det nærmer seg ferdig.

Leter etter flere oppskrifter, og da særlig proteinpulverbaserte :) Noen som har noe å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Is <3 og sjokolade <3, tror det er de to beste tingene jeg vet :wub: Har (selvfølgelig) iskremmaskin selv, men har heller ikke funnet den supre iskremoppskriften. Men om noen har, så må dere gjerne dele!

Edit: Sunne iskremoppskrifter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...