Gå til innhold

Nylig tilbake til trening: gi meg en tilbakemelding på mitt kosthold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, takk for at dere tar dere tid til å lese dette innlegget.

Jeg er nylig tilbake på studio etter et år brukt forholdsvis til løping (10+km), og har nå trent styrke 2-3 ganger pr uke i halvannen mnd.

Jeg er 181cm høy og veier 75 kg ved forrige måling. Fikk en gratis kroppsanalyse på treningssenteret, den oppgav 12% fett.

Den siste mnden har jeg spist:

1 boks kesam til frokost

3 egg + 2 knekkebrød til lunsj 1

3 egg + 2 knekkebrød til lunsj 2

Middag bestående av kjøtt, grønnsaker og null karbs (med unntak av dagene jeg spiser hos kjæresten min) ;p

Og til kvelds en boks tunfisk i olje.

Jeg ser forandring på kroppen, noe vektnedgang, og skulderbredde+omkrets armer har gått opp. Jeg har allikevel begynt å ta en proteinshake de dagene jeg trener og kreatin hver dag.

Jeg spør for veiledning. Målet er å gå opp i muskler, men jeg ønsker ikke å gaine veldig nå rett før badeshortssesongen.

Håper på noen gode svar :)

Fortsetter under...

Det er en vane jeg har lagt til meg over tid. Foretrekker å ikke spise karbohydrater (spiser dog frukt).

Er det vesentlig mtp fremgang?

Karbohydrater er delaktig i muskelproteinsyntese (MPS). Etter at proteinbehovet er dekket øker MPS om du får i deg mer karb+fett istedenfor mer protein.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...