Gå til innhold

Teknikk frontbøy, hva skjer med knærne? (video)


Therese_J

Anbefalte innlegg

En enkel fix kan være å gå noen få centimeter breiere fotstilling også.

Dette er også noe jeg har jobbet en del med. Startet opp med en veldig bred fotstilling og har jobbet meg gradvis smalere. Kanskje den er blitt litt i smaleste laget nå?

Ja, begge deler er marginale. OP er dyktig i knebøy. For å svare spm: du ser det så vidt når hun presser i første videoen.

OP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er også noe jeg har jobbet en del med. Startet opp med en veldig bred fotstilling og har jobbet meg gradvis smalere. Kanskje den er blitt litt i smaleste laget nå?

OP?

Den er ikke for smal, men enkelte fotstillinger passer bedre for noen og andre ikke. Press knærne litt inn eller ta føttene litt ut, valget er ditt. Bare pass på at knær og føtter er i linje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begge deler er marginale. OP er dyktig i knebøy.

For å svare spm: du ser det så vidt når hun presser i første videoen.

For meg ser det ut som naturlig lordose. Langt i fra hyperekstensjon.

Det er fortsatt en rar hoftebevegelse i det hun setter seg ned, som jeg ikke vet hvorfor oppstår. Ser du det selv Therese_J?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som naturlig lordose. Langt i fra hyperekstensjon.

Det er fortsatt en rar hoftebevegelse i det hun setter seg ned, som jeg ikke vet hvorfor oppstår. Ser du det selv Therese_J?

Enige om uenig :)

Setter seg litt skjevt ned mot venstrebeinet, typisk når stramme hoftebøyere i høyre.

Men er nok en marginal greie... Strekk høyre hoftebøyer og ha litt extra fokus på å sette deg ned midt i mellom beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...