Gå til innhold

Fjerne fett, beholde muskler.


Anbefalte innlegg

23 år gammel gutt.

Veier 80 kg og er 174cm.

Siden i høst til nå har jeg gått opp 15kg. Dette dro med seg endel fett jeg ønsket å kvitte, uten å miste musklene.(hovedsaklig magen og handles)

Hvordan burde jeg trene? Mer effektivt?

Hva med maten? Blitt vandt til å spise mye, og blir fort sulten :p ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvor mye fett du har på kroppen din, hva fett prosent er du på?

Du ønsker å spise mindre enn du forbruker. La oss si din vedlikehold er på 2800kcal.

Da kan du f.eks. spise 2500kcal noe som vil gi deg en underskudd på 300kcal daglig.

Du ønsker å spise en del protein når du er på diett, du kan f.eks. spise 40/40/20 altså 40% karbs, 40% protein og 20% fett av 2500kcal.

Kjøp deg BCAA og bruk før og etter trening for å miste minst mulig muskelmasse. Les om biorytme dietten, den er kjempe bra og lett og spise etter.

Du kan også lese om IIFYM, noe eg spiser etter og er bevist til å funke flere ganger internasjonalt og ikke minst funket den på meg også.

Du trenger ikke å trene mer effektivt, heller fortsette å trene tungt å presse deg selv. Bare fordi man er på diett betyr ikke at du skal trene med lavere vekt og flere repetisjoner. Tvert i mot, du ønsker å trene hardt og tungt, ikke tape styrke og på den måten bevarer du mest mulig av muskelmassen du har fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også viktig å spise minst 1-2frukt om dagen(eple, 200gr blåbær osv), samt spise grønnsaker til maten du ellers spiser noe som vil hjelpe deg på metthetsfølelsen.

Innta omega 3 til frokost og kvelds!

Lykke til !! Å deffe er kjempe enkelt ihvertfall når du følger IIFYM. Du er avhengig av å spore kaloriene eneste, men du kan bruke myfitnesspal som er en gratis app om du ikke er kjent med den fra før. Husk at det tar tid, og det er viktig å ta seg god tid når du deffer og ikke forhaste deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mye fett du har på kroppen din, hva fett prosent er du på?

Du ønsker å spise mindre enn du forbruker. La oss si din vedlikehold er på 2800kcal.

Da kan du f.eks. spise 2500kcal noe som vil gi deg en underskudd på 300kcal daglig.

Du ønsker å spise en del protein når du er på diett, du kan f.eks. spise 40/40/20 altså 40% karbs, 40% protein og 20% fett av 2500kcal.

Kjøp deg BCAA og bruk før og etter trening for å miste minst mulig muskelmasse. Les om biorytme dietten, den er kjempe bra og lett og spise etter.

Du kan også lese om IIFYM, noe eg spiser etter og er bevist til å funke flere ganger internasjonalt og ikke minst funket den på meg også.

Du trenger ikke å trene mer effektivt, heller fortsette å trene tungt å presse deg selv. Bare fordi man er på diett betyr ikke at du skal trene med lavere vekt og flere repetisjoner. Tvert i mot, du ønsker å trene hardt og tungt, ikke tape styrke og på den måten bevarer du mest mulig av muskelmassen du har fra før.

Får det ikke mer spikra en det der ! +10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også viktig å spise minst 1-2frukt om dagen(eple, 200gr blåbær osv), samt spise grønnsaker til maten du ellers spiser noe som vil hjelpe deg på metthetsfølelsen.

Innta omega 3 til frokost og kvelds!

Lykke til !! Å deffe er kjempe enkelt ihvertfall når du følger IIFYM. Du er avhengig av å spore kaloriene eneste, men du kan bruke myfitnesspal som er en gratis app om du ikke er kjent med den fra før. Husk at det tar tid, og det er viktig å ta seg god tid når du deffer og ikke forhaste deg.

Skal logge maten i kcal app og følge med og få en feeling på riktig kcal inntak, for å ta det videre derifra. Ja tenkte å starte nå, og håper på å ha miste frem til sommern =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...