Gå til innhold

styrke i markøft vs knebøy


Varg.78

Anbefalte innlegg

Hei

Så vidt jeg vet så løfter styreløftere ca likt i markløft og knebøy, eller ofte mest i knebøy. Jeg drar 5 rep med 115 kg i markløft men klarer "bare" ca 90kg med 5 rep dype knebøy. Er det normalt, og er det noen opplagt grunn, dvs hvor (hvilke muskler) er jeg for svak i til ikke å følge i knebøy vs. markløft ? Teknikken i begge er ok, men havner litt frempå i tunge knebøy for å fullføre de. Trent disse øvelsene jevnlig i 3-4 måneder

-kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig å være sterkest i mark. Grunnen til at styrkeløftere har nogenlunde like tall, er at de trener med utstyr i konkurranse som hjelper mye i bøy og bare litt i mark, slik at spennet mellom bøy og mark blir mer utjevnet. Så jeg regner med det er perser i konkurranse du tenker på?

Trener man jevnt med de øvelsene er det ikke uvanlig at mark ligger omtrent 20% over bøy, give or take.

Edit: Iso og Tronaldo var raskere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...