Gå til innhold

3000 meter test om 7 uker - ønsker treningstips!!


Positiv88

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en svært dårlig løper og har en plan om å løpe 3000m på ca 16 min. Per dags dato ligger jeg nok på 17-17.30. Skal teste neste uke..

Har altså 7 uker på meg. Hvordan bør jeg disponere tiden? 3 intervall økter i uken hvor en av øktene er 3000m ? Trenger sårt tips:)

På forhånd takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg noen ekspert, men mulig 3 intervall økter i uka kan bli litt mye hvis ikke kroppen er vant til å løpe? 3 ganger i uka er et fint mål, men jeg tror én intervall økt, en rolig joggetur/langkjør og en 3000m i uka vil være bedre.

Lykke til!

Positiv88

2 / 0

Tusen takk! Det høres fornuftig ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Husk å ta det i ditt eget tempo. Jeg lå på ditt nivå før førstegangstjenesten, pushet meg selv i nettopp 7 uker, klarte å komme meg såvidt under 15:00 - og fikk kronisk beinhinnebetennelse. Ikke verdt det.

Ikke la dette skremme deg heller - beinhinnebetennelse er "mildt" sammenlignet med hva som kan skje om man ikke trener :) hvis du tøyer, masserer leggene dine særlig langs leggbeinet, og har fokus på hvile og dine egne grenser, kan du absolutt klare målet ditt - og mer- på de syv ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...