Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en 20 år gammel jente, som trener bein to ganger i uka. Trener endel knebøy, og liker denne øvelsen veldig godt. Jeg trener også ettbeinsknebøy... Jeg har lest og hørt at det skal mye til for at jenter får store lår av styrketrening, i hvert fall uten å være svært dedikert i matveien. Lurer bare på om noen har tips om hvordan jeg kan trene bein, uten å ha en slik myskelvekst som jeg har :) legger med et bilde, slik at dere ser problemet mitt.

post-31399-14440972550373_thumb.jpg

Fortsetter under...

Gjelder vel egentlig bare forsiden ja trente i ca. 2 år, så hadde jeg ett års opphold... Og nå har jeg trent fast siden sommeren :) pleier å kjøre mellom 8-10 reps * 4 på knebøy med 50 kg... Ellers kjører jeg mark, bulgarske utfall osv med samme reps og serier. Takk skal du ha, vil liksom ikke at forsiden skal vokse mye mer. Hehe

8-10 reps er typisk anbefalt til hypertrofi, så du trener faktisk for å øke størrelsen på lårene dine. Du kan redusere antall reps og øke vektene du løfter, for å fokusere mer på styrke. Men lårene dine vil neppe bli mindre. Men jeg syns forsåvidt de ser ganske digg ut.

1: Du har nydelige bein :cool:

2: Du har ikke så mye fett på deg, så kanskje synes musklene bedre da.

3: De kommer nok ikke til å bli så fryktelig mye større nå, det stemmer at vi jenter ikke blir svære. Du bare fikk dem først :)

Du kan prøve (som Ole Andreas sier) å trene færre reps og mer styrke-rettet, f. eks 5 x 5. Og du kan prøve å trene med med fokus på baksiden for å "balansere" litt ?

Annonse

Åh,drit fine lår! Skjønner ikke at du vil ha mindre muskelvekst! Kunne vel gitt ehm..ME for sånne lår!:rolleyes:

Men bare for å komme med tips..mindre muskelvekst= tren mer cardio= brennvekk muskelmasse..selv om du vil jo ikke det?!o_O

Jeg er en 20 år gammel jente, som trener bein to ganger i uka. Trener endel knebøy, og liker denne øvelsen veldig godt. Jeg trener også ettbeinsknebøy... Jeg har lest og hørt at det skal mye til for at jenter får store lår av styrketrening, i hvert fall uten å være svært dedikert i matveien. Lurer bare på om noen har tips om hvordan jeg kan trene bein, uten å ha en slik myskelvekst som jeg har :) legger med et bilde, slik at dere ser problemet mitt.

Eg ser ikkje heilt problemet? Utifra kva blader / nettsider har du kommet fram til at beina dine ikkje ser bra ut?

Har vel og merka ikkje stuert beina til jenter spesielt, men eg har ein mistanke at du har ? Er det ikkje dette nokon motekritikere (iallefall oss vanlig dødlige ) er litt irriterte på den bransjen. At dei brukar syltynne jenter /og supersterke gutter til å fronta klær? "Sex seller " , eventutl kjønn og skjønnheit selger om du vil.

Men selgane og jamt over dei fleste mennesker gløymar at oss normale mennesker som ikkje er på støelse med ei sylnål.

Eg trur altså det er oppskytt og at du har lika vakre bein som alle andre jenter rundt deg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...