Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heiheiii:)

Jeg har trent en del styrke i et par år nå, og litt kondisjon. Jeg er 163cm, jente på 24 år og veier omtrent 70 kg, opp og ned for hver dag. Jeg vil påstå at, siden ingenting henger, at jeg har en så og si stram kropp. Problemet er at jeg føler jeg blir større, ikke smalere. Buksene mine strammer mer og mer på lårene, og er løsere i magen (så det er jo positivt), og armene mine blir bare kraftigere. Føler meg som Marit Bjørgen. Ser jo at jeg har blitt markert, særlig magen. Har ikke noe sixpack, men har den der "rammen" og noe lignende. Lårene mine er som sagt også veldig stramme. Jeg trodde jeg kom til å forbrenne mer, og bli smalere, men det funker liksom ikke. Jeg får bare mer og mer muskler. Så, hva må jeg trene nå då? Mer kondisjon? Trente litt på en trappemaskin, fant ut det var veldig bra trening, da jeg klarte å holde pulsen min oppe i 80-87% av makspuls. Så trente litt intervall-lignende greier på den. Bør jeg trene mer på denne? Har også klart å jogge en del, uten å få sting denne gangen, så det er blitt gøy. Eller bør jeg trene styrke på en annen måte? Nå tar jeg alle de basic øvelsene man lærer her inne, i tillegg til noen andre jeg har lært av PT. Så, bør jeg trene styrke annerledes, eller trene mer kondisjon for å miste litt muskler? Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det, så håper noen av dere vet.

Og så lurer jeg på, sånn ca, hvor mye kcal jeg bør spise hver dag? Jeg trener mellom 3-5 dager i uken. Jeg har liksom ikke tenkt på dette, så spiser bare det jeg blir servert eller det jeg har lyst på. Men tenker bare hvor mye jeg bør ha, og ikke bør overstige..

Håper noen kan hjelpe :nin:

Fortsetter under...

Hvis dette stemmer så er du sykt "heldig" med genene! Me jelly. Men hvis du absolutt vil bli mindre igjen kan du prøvde langdistanse løp?

(btw hva tar du i knebøy, benkpress og markløft? For du må være supersterk o_O)

Men det er det som er så rart, fordi jeg tar ikke så mye i knebøy og markløft da jeg passer på ryggen min, har noe problemer med den, så har fått beskjed om å ta det rolig. Så skjønner ikke hvorfor. Og med marit bjørgen, mente ikke armene hennes som i muskler, men føler de er samme str . men lårene liksom. Jeg har trent en god del rumpe og lår, men vil få litt muskler bort.. og bli smalere.. First world problem.. hehe. Vil liksom ikke være muskel-kraftig og veie så mye. er jo lav. føler jeg er like bred som høy. Føler meg som en boler. Er så redd for å trene mer armer da de kommer til å vokse mer..

Annonse

Det er i grunn ganske enkelt. Viss du spiser litt mindre og ligger i kcal underskudd vil du automatisk gå ned i vekt etterhvert. Fortsett med noe styrketrening for å vedlikeholde det grunnlaget du har fått, men legg til 3-4 løpeøkter i uka. Trenger nødvendigvis ikke være mer en 30 min om gangen, og bruk gjerne en av løpeøktene til intervaltrening. Du vil etterhvert gå ned i vekt og miste noe av muskelmassen, men kroppen vil fortsatt være fit.

Det er i grunn ganske enkelt. Viss du spiser litt mindre og ligger i kcal underskudd vil du automatisk gå ned i vekt etterhvert. Fortsett med noe styrketrening for å vedlikeholde det grunnlaget du har fått, men legg til 3-4 løpeøkter i uka. Trenger nødvendigvis ikke være mer en 30 min om gangen, og bruk gjerne en av løpeøktene til intervaltrening. Du vil etterhvert gå ned i vekt og miste noe av muskelmassen, men kroppen vil fortsatt være fit.

What he said :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...