Gå til innhold

Salmiakk...?


Darach_Ùr

Anbefalte innlegg

Noen andre som kjenner en slags salmiakk lukt når de trener...? Var ute og jogget/gikk en tur i friskt vær og ble litt snufsete. Luktet salmiakk/amoniakk da jeg snøt meg og dro av meg treningstrøya. Noen andre med lignende problem? Kan det være noe jeg har spist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... Ligger vel på alt fra 140-250 gram de siste mnd i følge Mylog. Varierer fra dag til dag. Har det noe å si?

Du finner mye om du bare googler dette - her er en av de du vil finne: http://www.livestrong.com/article/448648-smelling-ammonia-after-exercise/

Edit: http://health.howstuffworks.com/skin-care/information/nutrition/ammonia-sweat-smell.htm

Muligens en bedre link.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har registrert måltider på Mylog i fire uker.

UkeProteinKarbohydraterFettKalorier

6 108 g 30 % 196 g 54% 58 g 16 % 1754 kcal

7 806 g 40 % 1000 g 49% 218 g 11 % 9471 kcal

8 1038 g 41 % 1262 g 50% 221 g 9 % 11415 kcal

9 773 g 38 % 1065 g 53% 185 g 9 % 9283 kcal

Uke 6 er ikke riktig:)

Uansett, før jeg registrerte måltidene mine lå jeg sikkert lavere i både karbo og fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som kjenner en slags salmiakk lukt når de trener...? Var ute og jogget/gikk en tur i friskt vær og ble litt snufsete. Luktet salmiakk/amoniakk da jeg snøt meg og dro av meg treningstrøya. Noen andre med lignende problem? Kan det være noe jeg har spist?

Trenger ikke nødvendigvis være noe du har spist. Kan være stoffet i tøyet du trener i også. Har selv noen t-skjorter som lukter døden etter en økt. Hatt noen uhell hvor jeg jeg har tatt med en brukt t-skjorte som lukter bra der og da, men med en gang jeg begynner å svette lukter det salmiakk. Lukten er vanskelig å fjerne, men du kan ha litt edikk i vaskemaskinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...