Gå til innhold

Proteinpulver uten gluten- forslag?

Rodolfo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en kjæreste som har cøliaki, hun blir helt ødelagt om hun får i seg gluten. På mitt tilskudd fra ON står det at det kan inneholde spor av gluten. Hun tok èn slurk, og satt på do i nesten 3 dager etterpå, så om noen vet om Proteinpulver med god smak, uten gluten, så er vi glade for innspill. Hun er ofte matlei, og da går det i mye grønt og frukt, men MÅ få i seg mer protein, samtidig som vekta skal ned noen få kilo over de neste 7-8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har cøliaki og bruker ProZyme fra Tech Nutrition. Det er i dyreste laget, men jeg kjøper inn kun på kampanjer. MyoProtein fra MyRevolution er også glutenfritt, koster dog like mye som ProZyme

Jeg er på utkikk etter et annet pulver som er billigere, helst myseproteinisolat (ikke konsentrat). Det eneste jeg har funnet så langt er denne: Micro Whey Active. De "glutenfrie" proteinpulverne fra Star Nutrition fra Gymgrossisten funker i alle fall ikke for meg. De smaker dritt uansett.

Hvis noen har andre tips så kom med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har cøliaki og bruker ProZyme fra Tech Nutrition. Det er i dyreste laget, men jeg kjøper inn kun på kampanjer. MyoProtein fra MyRevolution er også glutenfritt, koster dog like mye som ProZyme

Jeg er på utkikk etter et annet pulver som er billigere, helst myseproteinisolat (ikke konsentrat). Det eneste jeg har funnet så langt er denne: Micro Whey Active. De "glutenfrie" proteinpulverne fra Star Nutrition fra Gymgrossisten funker i alle fall ikke for meg. De smaker dritt uansett.

Hvis noen har andre tips så kom med dem :)

Jeg sjekka ut den fra Tech Nutrition, og den virket såpass bra, at jeg kjøper en jeg også :p. Takker allernådigst:ROFLMAO:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Jeg er på utkikk etter et annet pulver som er billigere, helst myseproteinisolat (ikke konsentrat). Det eneste jeg har funnet så langt er denne: Micro Whey Active.

Jeg måtte prøve meg på Micro Whey Active, men det er dessverre ingen innertier på smak. Greit nok når jeg blander med melk, men når jeg går på diett så blandes det med vann. Urk. Godt å vite at jeg har 4kg å tvinge ned o_O Hva er greia med altfor mye søtningsmiddel i proteinpulver?

Fortsatt åpen for tips om andre proteinpulver laget av myseproteinisolat uten gluten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte prøve meg på Micro Whey Active, men det er dessverre ingen innertier på smak. Greit nok når jeg blander med melk, men når jeg går på diett så blandes det med vann. Urk. Godt å vite at jeg har 4kg å tvinge ned o_O Hva er greia med altfor mye søtningsmiddel i proteinpulver?

Fortsatt åpen for tips om andre proteinpulver laget av myseproteinisolat uten gluten :)

Nå vet jeg ikke hva slags smak du har på proteinpulveret ditt, men jeg hater også denne søtningsmiddelsmaken. Bruker dermed kanel i proteinpulveret. Og da forsvinner den :)

Bruker hovedsakelig proteinpulver i vafler og sånt, så er ikke sikkert det fungere i shake, men går an å prøve? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Jeg bruker sjokoladesmak, alltid sjokolade :D Jeg kan prøve, men jeg kan umulig se for meg at noe "overdøver" smaken på Micro Whey Active. Det smaker bare altfor mye, altfor søtt. Eneste måten jeg kan se for å gjøre noe med det er å tynne ut med nøytralt pulver (eller melblandinger etc. i bakst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...