Gå til innhold

3-split program


Pesky

Anbefalte innlegg

Heisann. Begynner å bli litt lei mitt gamle treningsprogram, selv om det har gitt gode resultater i snart et år nå. Har derfor laget meg et nytt 3-split program, med få nye øvelser, bortsett fra markløft... Det har jeg ikke tørt å ta (ikke drep meg nå).

Har dere noen kloke innspill? F.eks, burde jeg trene 6 ganger i uken, eller holder det med 3? Burde jeg f.eks. har de 3 dagene og 1 fullkroppsdag så jeg trener 4 ganger i uka? Per dags dato så har jeg i grunn hørt på kroppen etter hver trening, og latt det gå 48-72 timer+ mellom hver muskelgruppe. Her er ihvertfall opplegget.

DAG 1

Markløft 10-12x3

Nedtrekk smalt grep 8-10x3

Croc rows 8x3

Kabelroing bredt grep

DAG 2

Benkpress 5x5

Militærpress 5x5

Skrå hantelpress 8x3

Triceps isolasjonsøvelse 8x3

Planke 2 x 2 minutter.

DAG 3

Knebøy 10-12x3

Utfall 10-12x3

Etbeins beinpress 8x3

Tåhev? <-- burde dette være med, eller holder det å jogge?

All kritikk/ros tas imot med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Dette ser egentlig ut som et ganske komplett program. Du har med det viktigste.

Jeg foreslår at du kjører tre treningsdager på rad, tar en hviledag, og deretter begynner på nytt igjen.

Så han skal f.eks trene mandag, tirsdag og onsdag. Ta fri torsdag og Trene d samme opp igjen Fredag lørdag og søndag? Ta fri mandag då eller ?

Såg ut som et bra prog. så lurer på å hive meg på dette selv! :)

Har du prøvd det ut Pesky?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har satt opp Kroc rows på ryggdagen din, men du har misforstått konseptet med kroc rows tror jeg.

Kroc rows skal være tunge, et sett over 15 reps, jukse masse på teknikken, alltid gå for ny pers i antall reps.

Hvis du ser intervjuet av Matt Kroczaleski på T-nation eller youtube, så sier han at da han startet med kroc rows klarte han 12 reps på den tyngste hantelen han hadde, nå klarer han nesten 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så han skal f.eks trene mandag, tirsdag og onsdag. Ta fri torsdag og Trene d samme opp igjen Fredag lørdag og søndag? Ta fri mandag då eller ?

Såg ut som et bra prog. så lurer på å hive meg på dette selv! :)

Har du prøvd det ut Pesky?

Ja, jeg er godt i gang :) Må si jeg digger det! Her er loggen min, så kan du se selv. Og det er som du sier; Mandag, Tirsdag, Onsdag - Hvile - Fredag, Lørdag, Søndag.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/peskys-logg.2439/#post-96436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...