Gå til innhold

Lurer på om lusnjen inneholder for lite mat? Om noen kan ta en titt :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du spiser veldig lite mat. Alt for lite.

1/2 kyllingfilet og 5ss ris til middag? Er ingenting det. Du må spise mer, uavhengig av mål.

Alder, vekt, høyde og mål?

Jeg prøver å få opp matinntaket og det har blitt bedre en det var :)

35 år 165 høy og veier 59 kg. Målet er å stramme og å få mer muskler. Trener 3-5 dager i uken med styrke og kardio men det blir mest styrke.

Hvor mye trener du?

Du bør forsøke å få i deg sikkert tre-fire ganger så mye mat, minst, om du ønsker å bygge muskler og få fremgang (samt for din egen helses skyld, du spiser veldig lite om dette her stemmer). Høres kanskje mye ut om du er vant med å spise lite, så kan være greit å ta det litt gradvis om du synes det er vanskelig. Det trenger ikke være vanskelig:

Forsøk med enkle ting som 1 pose nøtter daglig, flytende kalorier som juice, iste, saft, melk (helmelk), biola osv..

I smoothien din kan du med stor fordel ha avokado, havregryn, gainer, proteinpulver, helmelk eller 1-2 ss olje. Gjerne flere av disse kombinert. Bruk majones, smør og olje i flere måltider for å øke kaloriinntaket ditt enklere :)

Annonse

Nei jeg vet ikke det og det er helt uaktuelt å veie og måle maten så jeg må prøve å få i meg riktig mengde uten å gjøre det!

Men jeg har jo telt cal tidligere så jeg tror kanskje jeg ligger på 1300-1500 cal men er ikke helt sikker.

Men Om det ser for lite ut så får jeg spise mer :)

Du vil nok merke at du får mer energioverskudd og mye mer fremgang på trening ved å spise mer mat :)

Trener 3-5 dager i uken. Løfter mest vekter men også litt kardio. trener ca 1- 1,5 time hver gang!

Tusen takk for tips :) Skal sørge for at det blir mer mat nå og jeg kan jo bare snike det inn som litt mellommåltid også slik at det ikke blir så mye på en gang :)

Høres bra ut! Du trenger nok ikke være redd for å spise for mye heller. Skal du bygge litt muskler må du ligge på kalorioverskudd, altså du må spise mer enn hva kroppen din forbrenner hver dag. Kalorimessig bør du nok ligge godt over 2000kcal daglig. Du har altså maaasse å gå på, så bare å spise i vei. Nøtter, olje og avokado er gull verdt (og sunt for kroppen samtidig) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...