Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Syntes det var veldig fasinerende å se på alle type pushups-varienten det var der ute.

Jeg bestemte meg for å prøve ut noen. Syntes det var morsomt å prøve selv om det ikke var så mange jeg fikk til.

Varianter jeg får til:

Vanlig push-ups

Diamond push-ups

Klappe push-ups

Chest tap push-ups

Klarte one-handed push-ups før, fikk ikke dette til nå. Kanskje fordi jeg prøvde alle de andre før jeg testet ut dette :)

Ønsker også å få til finger push-ups, men var ikke i nærheten av å klare det :/

Er det noen her inne som får til noen andre metoder?:D

Fortsetter under...

Klappe bak hodet, får skikkelig pump av det, burde prøves!

Høres tøft ut! Skal nok prøve det ut når jeg klarer å ta mer eksplosive pushups.

Akkurat nå vil dette være for meg, en forfriskende oppskrift til en skikkelig faceplant :D

Høres tøft ut! Skal nok prøve det ut når jeg klarer å ta mer eksplosive pushups.

Akkurat nå vil dette være for meg, en forfriskende oppskrift til en skikkelig faceplant :D

Etter det kan du prøve bak ryggen også, for enda bedre gains.

Annonse

Haha har bare prøvd meg på de vanlige med skulderbreddes avstand, smale pushups og triangelpushups. Eller om det heter diamond pushups. Aner ikke. Prøvde meg på enhånds og med klapp, trenger vel ikke si at det ikke holdt til noe å skryte av. Klarte vel 1 stk enhånds så kollapset jeg. Haha.

Annonse

Fornøyd med at jeg tok 3 armhevinger med en kvinnelig sats instruktør på ryggen, hun skulle overraske meg og trodde jeg kom til å kollapse, dette var etter 10 års treningspause. Tar nå 35 diamond pushups.

Men den råeste push-ups jeg har sett er Eirik Sandvik sin en arms push up planke, denne kan jeg ikke forestille meg at jeg noensinne kan utføre, se vedlagt link.

Så mange tøffe varienter! :D Tok faktisk og droppet benkpress øvelsene for å ta noen varienter av pushups istedet på gymmen i dag.

Føles mye tøffere ut å få til slike spesielle pushups enn å ta mye i benk egentlig :D Men går nok over til min orginale treningsopplegg igjen framover nå da. Men jeg skal nok klare å oppnå klapp bak ryggen etterhvert!

Jeg håper det ser litt ut som dette:

Hahahaha, ganske off-topic, men han fyren der har jeg trent med - og akkurat på den plassen :D Fett.

Selv ELSKER jeg push-ups, og jeg trener heller det enn benk og alle mulige tricepsøvelser. Kan dessverre ikke så mange kule varianter. Har lært meg headstand push-ups, og øver meg nå på handstand. Det gikk dessverre ikke så bra sist trening da jeg presterte å tryne på hodet :dead:

Den kuleste push-ups varianten er definitivt full planche push-ups. Synd at det er så helvetes vanskelig. Jeg klarer jo ikke full planche engang :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...