Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 6 ukene kjørt x-size programmet og jeg er stort sett veldig fornøyd med alt sammen.

Men, jeg har de siste 3 ukene fått smerter på fremsiden av venstre skulder og jeg er rett og slett usikker på hvorfor.

Jeg tøyer bryst og skulderpartiet mitt etter hver trening og prøver generelt å holde hvert fall et minimum fokus på mobilitet. Jeg merker også at jeg i det siste har fått litt problemer med å gripe stanga skikkelig når jeg kjører "low bar squats". Jeg må rett og slett tvinge meg inn under stanga og kjenner det strekkes i hele overkroppen når jeg gjør det. Ingen smerter, men jeg skulle gjerne visst hvorfor jeg mister mobilitet, når jeg både trener og tøyer skikkelig.

En annen ting som skjedde, som ikke har skjedd før. Er at når jeg skulle ta "face pulls" i går, så låste venstre skulder seg på første repetisjon, to ganger på rad. Måtte bare gi med den øvelsen. Kjentes nesten ut som en liten muskel inni der hengte seg opp i noe. Gikk over med en gang, men veldig plagsomt.

Er det noen øvelser jeg burde kutte ut eller ned på? skråbenk med stang feks? Noe tøying jeg kan kjøre for å fikse problemene?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27909-plager-i-venstre-skulder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ok takk for tips.

Jeg tar en uke fri fra skråbenk, skulderpress og arnoldpress og så tester jeg slik oppvarming uka etter for å se om det gir noen resultater.

Håper det bare er noen irriterte muskelfiber. Det er nestens om jeg kan kjenne fingrene mine skli over noe hovent inni der når jeg masserer.

En annen ting som skjedde, som ikke har skjedd før. Er at når jeg skulle ta "face pulls" i går, så låste venstre skulder seg på første repetisjon, to ganger på rad. Måtte bare gi med den øvelsen. Kjentes nesten ut som en liten muskel inni der hengte seg opp i noe. Gikk over med en gang, men veldig plagsomt.

Mye klikking og låsningsfornemmelser i skulder bør sjekkes ut. Hva jobber du som? Drevet med noe aktiv idrett?

klikker ikke i skulderen og det er bare siden fredag jeg har følt at ting henger seg opp.

Jeg jobber til tider fysisk, men ikke noe repeterende og ikke spesielt tungt.

Har holdt på med mye forskjellig, alt i fra langrenn, friidrett og crossfit, men jeg har aldri hatt problemer med skuldrene mine før i det siste.

Føler meg rimelig trygg på at det er kommet som følge av nye pressøvelser. Har aldri tatt skråbenk med stang før og skulderpress er også ganske nytt for meg, begge deler har jeg begynt med etter jul.

Annonse

klikker ikke i skulderen og det er bare siden fredag jeg har følt at ting henger seg opp.

Jeg jobber til tider fysisk, men ikke noe repeterende og ikke spesielt tungt.

Har holdt på med mye forskjellig, alt i fra langrenn, friidrett og crossfit, men jeg har aldri hatt problemer med skuldrene mine før i det siste.

Føler meg rimelig trygg på at det er kommet som følge av nye pressøvelser. Har aldri tatt skråbenk med stang før og skulderpress er også ganske nytt for meg, begge deler har jeg begynt med etter jul.

Glem det, blanda deg sammen med en annen skuldertråd her ;)

Hadde betennelse i den ene skulderen min for snart et halvt år siden pga ræva teknikk i benkpress. Trodde jeg gjorde det riktig - helt til skulderen sa stopp. Det viste seg at jeg så og si hadde armene "90" grader ut fra kroppen, og ikke armene "ved siden av kroppen" slik som man skal.

• 1 år senere...
Mye klikking og låsningsfornemmelser i skulder bør sjekkes ut. Hva jobber du som? Drevet med noe aktiv idrett?

Beklager for å åpne en gammel tråd. Men jeg har hatt et problem i høyre skulder en stund som jeg ikke klarer å få bukt på uansett hvor mye jeg tøyer og stabiliserer. Problemet er at hvis jeg med lav skulder, og høy albue med innover/fremoverrotert(?) humerus gjør press, trekk eller rotasjonsbevegelse gjerne når jeg begynner bli sliten føles det ut som hele skuldra låser seg. Og at hvis jeg fortsetter noe videre vil hele skuldra poppe ut av ledd, eller at jeg mister hele stabiliseringen i skulderen, føler med en gang at jeg må stoppe før hele skuldra går til helvette. Har generelt problemer med høy albue på denne siden. F.eks under rear delt flies er det svært vanskelig å opprettholde riktig rotasjon på humerus/albue da den ønsker å falle.

Føles ut som det kan sitte på utsiden/fremsiden av skuldra. Men har holdt på med det her lenge nå, og er langt fra problemfri. Har du noen tips? Har to helt for jævlig stramme skuldre. Venstresiden forstår jeg meg litt bedre på. Der føler jeg utoverrotasjon tydelig er problemet. Føler at jeg har fått løsnet opp en del, og kan jobbe videre med de. Hvor effektivt kan en manuellterapeut egentlig løse opp skuldrene? Hadde fått hjelp med de for lenge siden om jeg ikke følte det var noe jeg like gjerne kunne gjøre selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...