Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er/har vært en skikkelig sukkerjunky.jeg leter stadig etter bra erstatninger.Men til nå har jeg ikk funnet den optimale erstatning til sukker.Sukrin blir jeg oppblåst / for vondt i magen av.Stevia synes jeg gir for mye bismak/bitterhet.Noen bra forslag her??

Fortsetter under...

evt en blanding av sukrin/stevia? (finnes ferdigblandinger) Bitterheten fra stevia jevnes ut, man trenger mindre mengde totalt, ergo mindre mengde sukrin til å gi magevondt.

Skulle til å foreslå Sukrin Gold, enig i at den ikke er like hard og kald som vanlig sukrin, kan nesten spise den med skje :p men vet ikke hvordan den påvirker magen.

Har du prøvd Splenda? Sukker, bare at det veier 1/10 ca, og det er veldig søtt.

Ellers kan du prøve agave-sirup. Det har mye lavere GI enn sukker og vil ikke gi de store blodsukkersvigningene. Tror det ligger no lavere på kaloriene også.

Annonse

"Gu9 skrev:
Jeg reagerer på vanlig sukrin, men ikke sukrin gold.. Merkelige greier. Men du kan jo prøve og se! Smaker bedre også :)

"Gu9 skrev:
Jeg reagerer på vanlig sukrin, men ikke sukrin gold.. Merkelige greier. Men du kan jo prøve og se! Smaker bedre også :)

Lagde brownies med sukringold i dag og i ettermiddag har magen min vært som en dame i 9 mnd..hehe

Koker havregrøt på laktoseredusert melk, da blir den mye søtere enn vanlig. Har også i rosiner og eple, så det hjelper på:D

Ellers når jeg baker etc har jeg gjerne natreentabletter blandet i varm melk i røra istallet for sukker (I)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...